Més de 45.000 persones visiten durant tres dies una edició de Mercat de Mercats centrada en la sostenibilitat i el reaprofitament alimentari : Servei de Premsa

Més de 45.000 persones visiten durant tres dies una edició de Mercat de Mercats centrada en la sostenibilitat i el reaprofitament alimentari

24/10/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Més de 45.000 persones han passat entre divendres 21 d’octubre i diumenge 23 d’octubre per l’onzena edició de la fira Mercat de Mercats, que per segon any ha tornat a la plaça de les Glòries Catalanes per celebrar la festa dels mercats de Barcelona i de la gastronomia de proximitat i sostenible amb la ciutadania de Barcelona.

Durant tres dies, onze comerciants i comerciantes dels diversos mercats de la ciutat s’han traslladat a l’esdeveniment per  portar-hi els seus productes de qualitat i de proximitat (fruites i verdures, llegums, especialitats, xarcuteria, fruits secs, olives, peixos i carns…), donant a conèixer el tracte especialitzat que caracteritza els mercats a tothom qui s’hi ha volgut acostar. I, a més, els visitants han pogut gaudir d’una zona de barbacoes per poder cuinar al moment els productes adquirits a les xarcuteries, peixateries i verduleries del recinte.

Enguany la fira ha volgut donar una especial importància a la sostenibilitat i al reaprofitament alimentari, que també s’ha fet palesa a les més de 30 activitats celebrades a l’Aula de Mercat i a l’espai infantil entre ponències, showcookings, tasts i presentacions. La cuina de mercat ha estat representada, entre d’altres, pel xef Rafuel, el reaprofitament dels llegums de la mà d’Anjalina Chugani, el salmó i la tonyina pel xef Hung Fai o el reaprofitament del pa de la mà de l’Espai de Consum Responsable i de la fundació Espigoladors. De fet, aquesta entitat que lluita per l’aprofitament alimentari creant oportunitats laborals per a col·lectius en risc d’exclusió social ha disposat d’un espai de conscienciació contra el malbaratament alimentari amb “Im-Perfect”, on s’han posat a la venda melmelades i patés vegetals fetes amb fruites i verdures ‘imperfectes’. També s’han donat a conèixer els trucs per reconèixer el millor cafè, cacau, cerveses, còctels i també per conservar els aliments.

A més a més, a l’Espai Familiar els nens i nenes han pogut gaudir amb jocs, contes i activitats relacionades amb el món del producte i els mercats de la mà de ‘El Culturista’. En aquesta edició, Mercabarna ha portat a la Fira l’activitat “Cinc al dia” que promou el consum de fruites i hortalisses per a una alimentació saludable entre els més joves.

I, com a novetat, aquest any la Confraria de Pescadors de Barcelona ha mostrat als assistents com es fan les subhastes públiques de peix de la mà de Juan Manuel Juárez, patró major de la Confraria de Pescadors de Barcelona, i de Francesc Leyva, peixater i secretari general de la FEMM (Federació de Mercats Municipals de Barcelona). Els visitants han pogut formar part d’aquesta subhasta participativa i sentir-se per un dia peixater o restaurador a la llotja.

L’edició d’enguany ha comptat també amb la presència dels mercats no alimentaris de la ciutat, representada amb el Mercat Dominical del Llibre de Sant Antoni, que va protagonitzar una xerrada sobre la literatura gastronòmica. Un any més, la Fira ha tingut l’espai “Productes de proximitat”, on diferents denominacions agroalimentàries catalanes han mostrat les seves bondats.

La Fira ha estat amenitzada cada dia amb diferents espectacles i actuacions musicals, emmarcades en la campanya ‘Sons de Ciutat’, un programa que porta la música en viu als mercats i eixos comercials de la ciutat per promocionar i dinamitzar l’activitat econòmica i el comerç local. Els assistents han pogut gaudir de les propostes musicals de Maruja Limón, Landry, Da Souza, Xics’n’roll i la Ludwig Band.

A més a més, cal destacar la presentació del segon volum del llibre ‘Temps de Mercats’ de la Carme Gasull, una guia receptari de productes de temporada, cosa en la qual els mercats són especialistes. En aquest llibre, s’han posat en valor aquells aliments que antigament eren molt populars entre la ciutadania i que ara ja no ho són tant, seguint el concepte d’’exotisme de proximitat’. Inclou receptes per a cada estació de l’any i, a més, es difonen consells per evitar el malbaratament alimentari.

La Fira Mercat de Mercats ha estat impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), amb la col·laboració de la FEMM.

La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, ha valorat molt positivament el gran èxit de públic d’aquesta onzena edició de la Fira, amb més de 45.000 visitants i ha remarcat que  “Mercat de Mercats és la gran fira dels Mercats de Barcelona, una gran oportunitat per donar a conèixer a la ciutadania un dels majors tresors tenim a la ciutat”. Ballarín ha volgut destacar les novetats d’enguany: les subhastes de peix de la mà de la Confraria de Pescadors de Barcelona i els cinc concerts celebrats en el marc de la iniciativa ‘Sons de ciutat’, on joves músics talentosos de la ciutat tenen l’oportunitat de donar-se a conèixer entre el públic.





Paraules clau

mercat de mercats/