[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona obrirà una nova Oficina d’Atenció Ciutadana prop de la Monumental : Servei de Premsa

[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona obrirà una nova Oficina d’Atenció Ciutadana prop de la Monumental

27/10/2022



Temps estimat de lectura: 4 minuts

La nova OAC, ubicada al carrer Sicília, a l’Eixample, està preparada per desplegar l’administració electrònica i compta amb posicions per a l’autotramitació assistida

Actualment s’estan ultimant les obres d’adequació i condicionament del local i està previst que la nova OAC pugui entrar en funcionament a mitjans de novembre

Aquesta oficina es posa en marxa vinculada al contracte per a la gestió de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Miquel i permetrà el desdoblament d’aquesta oficina en dos espais per ampliar els llocs d’atenció presencial i millorar el serveu que es presta a la ciutadania

Aquesta nota adjunta material audiovisual de la nova OAC i declaracions de la tinenta d’alcaldia de l’Àrea d’Agenda 2030, Transició digital, Esports i Coordinació Territorial, Laia Bonet

L’Ajuntament de Barcelona obrirà al districte de l’Eixample una nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) a tocar de la Monumental, preparada per desplegar l’administració electrònica i amb posicions per a la tramitació en autoservei assistida. L’objectiu d’aquest nou equipament, ubicat al carrer Sicília 216, i que obrirà portes a mitjans de novembre, és millorar l’atenció a les ciutadanes i ciutadans, adaptant-la a les necessitats actuals, i oferint la possibilitat de tramitar electrònicament amb un suport presencial.

 

 

La Direcció de Serveis d’Informació i Atenció Ciutadana, depenent de la tinença d’alcaldia de l’Àrea d’Agenda 2030, Transició digital, Esports i Coordinació Territorial, ha estat l’encarregada d’impulsar les obres i la imminent entrada en servei d’aquesta OAC, la dotzena que hi ha a la ciutat i que es posa en marxa vinculada al contracte per a la gestió de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Miquel. Significa el desdoblament d’aquesta oficina en dos espais, per ampliar els llocs d’atenció presencial millorant el servei que es presta a la ciutadania i, paral·lelament, habilitar espais destinats a l’autotramitació assistida.

Desplegada amb la col·laboració de l’Institut Municipal d’Informàtica (IMI) l’oficina disposarà d’una trentena de posicions d’atenció a la ciutadania, la immensa majoria (27) adaptades a l’administració electrònica. D’una banda, hi haurà posicions d’autotramitació assistida, on la ciutadania podrà tramitar electrònicament, comptant amb el suport de personal que l’ajudarà a fer-ho. Podrà digitalitzar la documentació, i identificar-se i signar electrònicament amb sistemes com idCAT Mòbil o Clave Pin. De l’altre, hi haurà 19 posicions d’atenció presencial, on s’escanejarà la documentació i se signarà electrònicament en una tableta.

A part de l’atenció en els idiomes català i castellà, en l’OAC Monumental hi haurà 4 persones que atendran en anglès i es disposarà també d’atenció en llengua de signes, francès, àrab i urdú.

 

Alguns dels tràmits que es podran fer a través de l’autotramitació assistida

Les posicions d’autotramitació assistida, on la ciutadania podrà tramitar electrònicament, comptant amb l’ajut i el suport del personal especialitzat de l’oficina, permetran fer prop d’una vintena de tràmits. Els següents:

 

Certificat històric empadronament
Certificat de residència electrònic signat pel secretari de l’Ajuntament de Barcelona
Volant convivència
Volant residència
Alta Padró Municipal d’Habitants de Barcelona
Canvi de domicili al Padró Municipal d’Habitants de Barcelona.
Inscripció d’animals en el Registre censal d’animals de companyia i animals salvatges en captivitat
Llicència per a la tinença i conducció de gossos potencialment perillosos
Certificat negatiu de deute amb l’Ajuntament de Barcelona
Certificat de pagament de tributs, multes i preus públics)
Domiciliació bancària de tributs municipals i preus públics
Còpia del document per fer el pagament de tributs i preus públics municipals
Còpia del document per fer el pagament de multes i sancions imposades per l’Ajuntament de Barcelona
Queixes i suggeriments
Servei de teleassistència de l’Ajuntament de Barcelona
Targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat

 

La nova OAC Monumental disposa d’accessos diferenciats per a la ciutadania i les persones treballadores de l’Oficina i compta amb zones internes de treball com espais de formació, sales de reunions, despatxos, arxiu, etc.

Durant l’any vinent està prevista la reforma de l’OAC Sant Miquel, per millorar l’espai i adaptar-lo també als nous requeriments de l’administració electrònica.

 

Diferents canals d’atenció a disposició de la ciutadania

L’Ajuntament de Barcelona ofereix canals d’atenció a la ciutadania presencials (OAC’s) , telefònics (el telèfon gratuït 010 i el nou servei “L‘Ajuntament et truca”,) i en línia (web municipal i el portal de tràmits). Aquest últim canal, Internet, és ja el canal des d’on es fan la majoria de tràmits (48% del total) seguit de les OAC, on es fan un 25% de les tramitacions.

En el cas concret de l’atenció presencial, de gener a setembre de 2022, les OAC han fet prop de 524.000 atencions (523.672) i han gestionat més d’un milió de tramitacions (1.052.115). Les atencions de 2022 han crescut un 18% respecte al mateix període de 2021. L’atenció presencial es fa amb cita prèvia, si bé les gestions urgents o un tràmit subjecte a termini a punt de finalitzar, es poden fer sense concertar hora.

En total, el nombre de tràmits fets entre gener i setembre a través del conjunt de canals disponibles és de 4.167.789.

 

 

Material audiovisual

VÍDEO (Declaracions Laia Bonet)

ÀUDIO (Declaracions Laia Bonet)





Paraules clau

Monumental/ OAC/