Els 17 nous radars de punt de l’interior de Barcelona comencen a funcionar en fase sancionadora : Servei de Premsa

Els 17 nous radars de punt de l’interior de Barcelona comencen a funcionar en fase sancionadora

15/01/2023



Temps estimat de lectura: 3 minuts

A partir de demà, aquests dispositius detectaran i enviaran una sanció a aquells conductors i conductores que no compleixin la normativa. Els 17 nous radars han estat funcionant durant quatre mesos, primer en mode pedagògic i després enviant avisos, però sense sancionar

12 dels radars estan situats en entorns escolars i 5 més en altres punts de la ciutat considerats de risc a causa de la circulació a velocitat inadequades. La mesura té com a objectiu reduir la sinistralitat a la capital catalana, garantint el compliment dels límits de velocitat

Per reforçar la informació a la ciutadania, durant dues setmanes hi hauran informadors que se situaran en aparcaments subterranis i en superfície al voltant dels 17 nous radars per avisar a les persones conductores que en aquella zona hi ha un radar i de la importància de respectar els límits de velocitat

A partir de demà els 17 nous radars de punt de l’interior de la ciutat començaran a funcionar en fase sancionadora. Ho faran després d’un període de més de quatre mesos en els quals han estat en servei sense sancionar. La mesura s’ha fet amb l’objectiu de donar un temps a la ciutadania per conèixer on estan instal·lats aquests equips i comprovar quines són les velocitats màximes permeses en aquests punts.

Així, durant el mes de setembre i part del mes d’octubre els nous radars han estat funcionant en fase pedagògica, activant-se només per indicar a quina velocitat circulava el conductor o conductora. Des de mitjans d’octubre fins a dia d’avui, els radars a banda de mostrar la velocitat a la qual se circulava, també han tramitat una comunicació que s’ha enviat a les persones que havien fet una infracció, recordant l’obligatorietat de complir amb els límits permesos. I finalment, demà, els radars iniciaran el seu funcionament convencional, sancionant a aquells infractors o infractores que no compleixin la normativa.

Per tal de seguir oferint la màxima informació a la ciutadania, durant dues setmanes també hi haurà dos grups d’informadors que se situaran en aparcaments subterranis i en superfície al voltant dels 17 radars per informar a les persones conductores que en aquella zona hi ha un radar, que ja està en fase sancionadora i de la importància de respectar els límits de velocitat per la seguretat de la ciutadania.

La mesura d’implantar un sistema de control automàtic dels excessos de velocitat a través d’una xarxa de radars a l’interior de la ciutat, s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Barcelona d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana.

Un dels factors que més influeixen com a causa indirecta sobre els sinistres, i que agreugen els seus efectes, és l’excés de velocitat. En aquest context, i com un element més per garantir el compliment dels límits en matèria de velocitat, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat, d’acord amb els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 i el Pla Local de Seguretat Viària de Barcelona 2019-22.

Recordem que 12 dels 17 nous radars estan situats en entorns escolars i 5 més en ubicacions considerades de risc a causa de la circulació a velocitat inadequades.

 

12 radars de punt en entorns escolars, dins del programa Protegim les Escoles (Velocitat màxima permesa 30km/h):

 

5 radars de punt situats en altres punts de la ciutat (Velocitat màxima permesa 50km/h)

 

 





Paraules clau

nous radars/