La nova Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d’Esquadra incrementa la presència policial de proximitat al centre de la ciutat : Servei de Premsa

La nova Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d’Esquadra incrementa la presència policial de proximitat al centre de la ciutat

02/05/2023



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Les noves instal·lacions, que entren en funcionament a partir d’avui, estan ubicades al carrer Pau Claris, 158, i substitueixen les que els dos cossos policials han mantingut obertes al carrer Aragó, 332, des del 19 d’abril de l’any 2021

Amb aquest nou servei instal·lat en ple centre de la ciutat, es reforça la policia de proximitat a la ciutat donant resposta a les necessitats de seguretat expressades per la ciutadania

Ofereix un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres de 07:00 a 22:00 hores, i els caps de setmana de 09:00 a 21:00 hores. Hi ha 4 punts d’atenció directa al ciutadà  destinats única i exclusivament a la recollida de denúncies

La Guàrdia Urbana i la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra posen en marxa avui la nova Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de recollida de denúncies ubicada al districte de l’Eixample al carrer Pau Claris, 158. Aquestes dependències substitueixen l’antiga OAC del carrer Aragó, 332,  que el passat 17 d’abril va tancar al públic. .Amb aquest nou servei instal·lat en ple centre de la ciutat, es reforça la policia de proximitat a la ciutat donant resposta a les necessitats de seguretat expressades per la ciutadania.

 

 

Aquesta Oficina conjunta d’Atenció Ciutadana (OAC) ofereix el mateix servei a aquelles persones que viuen i transiten per la ciutat. Ubicada també en ple centre de Barcelona, al carrer Pau Claris,158, continuarà donant resposta a les necessitats de seguretat expressades per la ciutadania i servirà per mantenir el servei policial al centre de la ciutat.

L’OAC ofereix un servei permanent durant tot l’any amb un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres de 07:00 a 22:00 hores, i els caps de setmana de 09:00 a 21:00 hores. Hi haurà 4 punts d’atenció directa al ciutadà  destinats única i exclusivament a la recollida de denúncies al ciutadà.

Així mateix, es manté el servei de traducció, actualment de 10 a 18:00 hores, i no es descarta que s’ampliï aquesta franja horària  de cara a l’estiu. Amb la voluntat d’assolir la màxima eficiència en el servei, l’atenció al ciutadà es presta de manera indistinta pels agents dels Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Urbana.

Aquesta OAC actua com a complement de les oficines de denúncies ubicades a les seus de les comissaries dels dos cossos policials que hi ha al districte de l’Eixample. Com a qualsevol altre oficina de recepció de denúncies, el ciutadà també pot tramitar les gestions que necessita a través de la cita prèvia, un servei policial encaminat a reduir el temps d’espera i per facilitar i millorar l’atenció a la ciutadania

També amb la finalitat d’oferir una atenció més àgil i reduir el temps d’espera, es facilitarà que des d’aquesta OAC conjunta determinades infraccions penals puguin ser denunciades mitjançant formularis de denúncia (tríptics).

 

Un servei per a ciutadans i ciutadanes, turistes i comerciants

Des de la posada en marxa de l’OAC al carrer Aragó, el mes d’abril de l’any 2021, els agents dels dos cossos policials han tramitat més de 15.000 denúncies, majoritàriament relacionades per furts i robatoris, i més de 7.000 procediments, com ara autoritzacions a menors per viatjar a l’estranger i tramitació de pèrdues d’objectes.





Paraules clau

Eixample/ Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC)/