Servei de Premsa
14/08/2024
Ada Colau lliura els premis de la 32a edició dels Jocs Florals Escolars
31/05/2023
Temps estimat de lectura: 4 minuts
Un total de 2.348 alumnes de 229 centres de la ciutat han participat en aquesta nova edició dels Jocs Florals
L’alcaldessa en funcions, Ada Colau, ha lliurat avui els premis de la 32a edició dels Jocs Florals Escolars, en un acte que ha tingut lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament i al qual hi ha assistit en representació del Consorci d’Educació de Barcelona el seu delegat, Pere Masó.
El propòsit dels Jocs Florals és que l’alumnat s’engresqui en l’escriptura i la lectura, en una Barcelona que té una tradició literària amb autors en diverses llengües. Durant la cerimònia d’avui s’ha fet la lectura dels treballs guardonats, i ha participat també alumnat del Conservatori Municipal de Música amb un quartet de corda.
Enguany, els treballs presentats per l’alumnat d’educació primària han estat col·lectius (entre 3 i 5 alumnes) en el cas de la prosa, i en el cas de la poesia s’han pogut presentar treballs individuals o col·lectius en el cas de la poesia. En el cas de la secundària s’han presentat de manera individual, i finalment els alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) ho han fet de manera col·lectiva, tan en prosa com en poesia.
Els alumnes guardonats han estat seleccionats per la seva qualitat literària i creativitat. I han estat els següents en les 15 categories participants:
- Alumnat del cicle inicial d’educació primària prosa: Títol “La Goti, el Shark i el canvi climàtic”, pseudònim Gamarussos (Laia Vázquez, Diego Alejandro Pinzón, Minty Valentina Bernárdez, Luca Huarte), Escola Dolors Monserdà-Santapau
- Alumnat del cicle inicial d’educació primària poesia: Títol “El ratpenat negre”, pseudònim Opila (Alba Fracés García-Baquero), Institut Escola El Molí
- Alumnat del cicle mitjà d’educació primària prosa: Títol “Una bona vida”, pseudònim Taurons blancs (Juan Seco, Eric Londoño, Dan Fabal, Quim Piñeiro, Leo Delgado), Escola Àgora
- Alumnat del cicle mitjà d’educació primària poesia: Títol “El mitjó perdut”, pseudònim Piro (Chlöe Marsal López), Escola Turó Blau
- Alumnat del cicle superior d’educació primària prosa: Títol “Viatge al passat”, pseudònim Minions (Kentaro Lara, Maria Mateu, David Ramírez, Maria Sabanza, Amalia Zallo), Institut Escola Tres Fonts de Les Corts
- Alumnat del cicle superior d’educació primària poesia: Títol “Ansietat”, pseudònim Bambú (Tanit Arenado Camps), Centre Educatiu Oriol Martorell
- Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu d’educació primària prosa: Títol “Un mapa molt especial”, pseudònim Els somriures (Carla Triana, Alessandra Rodríguez, Sneyder Castro, Bruno Dalla, Jhon Hinestrosa), Escola Tabor
- Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu d’educació primària poesia: “El rap de l’escola”, pseudònim Els Nous (Ranim Ali Al Akel, Shafay Hussain Gondal, Ian David Batista), Escola El Polvorí
- Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu d’educació secundària obligatòria prosa: Títol “Recorda recordar-me”, pseudònim Fènic CAM (Cristina Aguilera Pastuizaca, Àlex Cobas Villalón i Martina Altaba Alonso), Centre d’Educació Especial Vida Montserrat-AcidH amb necessitats educatives de suport educatiu d’educació secundària obligatòria poesia: Títol “La història i l’evolució”, pseudònim Catalunya (Ian Crespo, Ashly Élez, Nil Gómez, Iván Luque, Jana Troitiño), Centre d’Educació Especial la Ginesta
- Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria prosa: Títol “Jo de gran vull ser petit”, pseudònim Ariet (Adrià Mercadé Tremoleda), Centre Educatiu Súnion
- Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria poesia: Títol “Nit estrellada”, pseudònim Estrella (Ana Cacheiro Pilo), Institut Salvador Espriu
- Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria prosa: Títol “Érem”, pseudònim Taca (Caterina Paez Bunning), Centre Educatiu Súnion
- Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria poesia: Títol “Oda a la terra”, pseudònim Rodoreda (Elna Homedes Catalina), Centre Educatiu IPSI
- Conte audiovisual i il·lustrat per a tot l’alumnat de primària: Títol “Som com som”, pseudònim Tornados i Tsunamis (classe dels Tornados i Tsunamis), 5è de Primària de l’Escola Gayarre
Els Jocs Florals Escolars de Barcelona formen part d’un procés que comença, en una primera fase, amb la participació de l’alumnat als Jocs Florals del seu centre educatiu. Els treballs seleccionats a cada centre participen als Jocs Florals Escolars de districte, en total 2.348 alumnes de 229 centres. En aquesta segona fase, el jurat de cada zona ha seleccionat un treball de cada categoria d’entre tots els presentats, els quals han passat a la fase de Barcelona, en què han participat 497 alumnes de 97 centres de primària, de secundària i d’educació especial.
La temàtica predominant han estat fets imaginatius dins de la vida dels nens i les nenes, el canvi climàtic, històries imaginàries sobre l’antiguitat i viatges pel món, la història, l’escola, els seus propis sentiment i somnis.
Paraules clau32a edició dels Jocs Florals Escolars/ Jocs Florals Escolars/