Demà entren en funcionament els 28 nous radars pedagògics de la ciutat : Servei de Premsa

Demà entren en funcionament els 28 nous radars pedagògics de la ciutat

30/11/2023



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Demà, divendres 1 de desembre, entren en funcionament els 28 radars pedagògics que s’han instal·lat a l’interior de la ciutat. Aquests aparells consten d’uns panells electrònics que mostren als conductors la velocitat a la qual estan circulant i alhora els alerten si superen els límits de la via. La particularitat d’aquests radars és que només mesuren i informen de la velocitat però no sancionen. Els nous aparells estan col·locats en vies de límit 50 km/h, excepte en tres ubicacions, on el màxim permès és 30 km/h.

La primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha anunciat la seva posada en funcionament durant el transcurs del 29è Fòrum de Seguretat Viària, que s’ha celebrat avui al CaixaForum Macaya Barcelona. Bonet ha afirmat que “aquests 28 nous radars formen part del pla per controlar millor els límits de velocitat a Barcelona, tant en carrers 50 com en carrers 30, en punts on s’ha detectat especial sinistralitat o davant entorns escolars on s’ha de reduir la velocitat a 30”.

La tinenta d’alcaldia ha explicat que “l’objectiu de la mesura és sensibilitzar als conductors i a les conductores sobre la importància de respectar els límits de velocitat marcats i mostrar-los la velocitat a la qual estan circulant”. Bonet també ha afegit que els nous radars “permetran que l’àrea de Mobilitat pugui recollir informació general del comportament dels conductors a tota la xarxa, en relació amb els límits de velocitat, i prendre decisions en base a aquestes dades”.

La mesura d’implantar un sistema de control dels excessos de velocitat a través d’una xarxa de radars a l’interior de la ciutat, s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Barcelona d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana. Els nous aparells estan situats a les següents ubicacions:

1.- Carrer de Pau Claris amb la plaça d’Urquinaona

2.- Avinguda del Paral·lel amb carrer de Palaudàries

3.- Gran Via de les Corts Catalanes 159

4.- Carrer A (Zona Franca)

5.- Ronda del General Mitre, 40 (interior Túnel)

6.- Carrer de Balmes, 371

7.-Ronda del General Mitre, 79

8.- Carrer d’Isaac Newton, 24

9.- Avinguda de J.V. Foix amb carrer de Ramon Miquel i Planas

10.- Avinguda de Vallvidrera, 68

11.- Avinguda de Vallvidrera, 25

12.- Carrer d’Anglí, 33

13.- Travessera de Dalt, 25-27 amb carrer Verdi

14.- Travessera de Dalt 16 amb carrer Verdi

15.- Avinguda de l’Estatut amb carrer de Jorge Manrique

16.- Carrer Piferrer, 72-74

17.- Passeig de Fabra i Puig, 408

18.- Carrer de Santander, 61

19.- Carrer de Felip II, S/N

20.- Carrer de Ferran Junyoy, 12

21.- Avinguda Meridiana amb carrer de Sant Antoni Maria Claret

22.- Carrer d’Aragó, 609

23.- Avinguda del Litoral, 40

24.- Gran Via de les Corts Catalanes, 1060-1062

25.- Avinguda del Litoral amb carrer Jaume Vicens Vives

26.- Carrer de Rocafort, 61 (30 km/h)

27.- Carrer de la Creu Coberta, 54 (30 km/h)

28.- Carrer d’Iradier, S/N (30 km/h)

 

La primera prova pilot dels radars pedagògics es va fer el 2013 a l’avinguda de J.C. Foix, sota el pont de la Reina Elisenda. Cal tenir en compte que un dels factors que més influeixen com a causa indirecta sobre els sinistres, i que agreugen els seus efectes, és l’excés de velocitat. En aquest context, i com un element més per garantir el compliment dels límits en matèria de velocitat, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat a dins la ciutat, d’acord amb els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 i el Pla Local de Seguretat Viària de Barcelona 2019-22.

Des de l’any passat, la capital catalana disposa d’un total de 17 radars de punt a l’interior de Barcelona, dels quals 12 estan situats en entorns escolars. També compta amb 5 radars de tram col·locats al túnel de la Rovira, al túnel de Badal, a la Ronda Litoral (Moll de la Fusta), al túnel de les Glòries i a la Ronda de Dalt, a l’alçada de la plaça de Karl Marx. Aquests dispositius s’han sumat als 13 que ja existien anteriorment a l’exterior de Barcelona, i que es troben repartits entre les Rondes i els accessos a la ciutat. A partir de demà, aquest sistema de control de velocitat passarà a comptar també amb els 28 nous radars pedagògics.





Paraules clau

ràdars "pedagògics"/