Entra en servei el nou carril bici del passeig de Joan de Borbó : Servei de Premsa

Entra en servei el nou carril bici del passeig de Joan de Borbó

14/06/2024



Temps estimat de lectura: 3 minuts

 

Avui ha entrat en servei el nou carril bici del passeig de Joan de Borbó Comte de Barcelona. La nova infraestructura ciclista, que avui es posa en marxa després de cinc mesos d’obres, s’ha implantat en el tram comprès entre els carrers de Ginebra i de l’Escar, al districte de Ciutat Vella.

El nou carril és bidireccional i està ubicat a la calçada, al costat de la vorera de la banda del port. Té una amplada de 3,5 metres i compta amb 0,5 metres més on s’inclouen les peces separadores. La nova infraestructura ciclista disposa de semaforització i senyalització específica i conviu amb 2 parades de bus amb plataforma, on els ciclistes hauran de cedir la prioritat als vianants en el moment de la pujada i la baixada de l’autobús.

La primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet ha assegurat que “amb aquest nou carril es millora la connectivitat en bici de la Barceloneta i s’endreça l’espai públic amb un doble objectiu: garantir una millor convivència i protegir els més vulnerables, ja siguin el vianants a les voreres o les bicicletes a les calçades.”

Les obres per implantar aquesta nova infraestructura ciclista, han inclòs també la millora dels passos de vianants, el canvi dels reguladors semafòrics existents, el desplaçament d’un punt de càrrega de motos elèctriques i d’una columna d’enllumenat així com ajustos en la xarxa d’embornals.

Amb la implantació d’aquest nou carril bici la configuració de la calçada al passeig de Joan de Borbó passa a ser la següent: la secció en sentit mar inclou un carril bici bidireccional, un carril bus i un carril de circulació. En sentit ciutat, en el tram comprès entre el carrer de l’Escar i el carrer de Pepe Rubianes hi ha un cordó de serveis, un carril bus i un carril de circulació; i en el tram situat entre el carrer de Pepe Rubianes i el carrer de Ginebra, un carril bus i dos carrils de circulació.

D’aquesta manera Barcelona passa a sumar un nou tram d’infraestructura ciclista en aquest àmbit que, posteriorment, permetrà enllaçar la ciutat amb la façana marítima a través dels futurs carrils bici de la Via Laietana i del passeig de Picasso. El nou itinerari ciclista, inclòs en l’àmbit del port, s’afegeix als carrils bici ja existents en aquesta zona i que estan situats al passeig de Colom, a l’avinguda del Marquès de l’Argentera, al passeig de la Circumval·lació, al carrer del doctor Aiguader i al passeig Marítim. Amb aquest nou eix s’allibera el passeig i la vorera del pas d’aquests vehicles, evitant conflictes de convivència amb els vianants.

En paral·lel, la setmana passada també va entrar en servei un nou tram d’infraestructura ciclista situada al pont de Santander. Es tracta de dos carrils bici unidireccionals, situats a banda i banda, que permetran millorar la connexió ciclista entre els districtes de Sant Andreu i Sant Martí. El carril bici està segregat amb peces separadors en els trams que no passen pel pont i discorre en semi-plataforma al costat de la vorera al llarg del tram del pont.

Durant aquest mandat l’Ajuntament de Barcelona ha ampliat o millorat 23,2 quilòmetres d’infraestructura ciclista, arribant als 264 quilòmetres de carrils bici aquest estiu.

 

 





Paraules clau

carril bici/