Les obres de l’L5 de metro avancen al ritme previst : Servei de Premsa

Les obres de l’L5 de metro avancen al ritme previst

30/07/2024



Temps estimat de lectura: 4 minuts

 

Les obres de l’L5 de metro han arribat ja al seu equador i avancen segons el calendari previst. Completat el primer mes de feina, ja estan instal·lades les noves agulles del tipus bretelle que milloren la fiabilitat de la línia, perquè permeten reduir el temps d’aturada quan hi ha una incidència, i també faran possible que, en el futur, puguin circular més trens a l’L5. De moment es posarà un tren més a partir del mes de setembre. A més, ja s’han instal·lat les noves fixacions antivibratòries al tram entre Cornellà Centre i Gavarra, s’ha renovat la via de Sant Ildefons a Can Boixeres, i ja s’ha finalitzat el recrescut d’una de les andanes de Cornellà Centre.

 

 

Les obres continuaran fins a l’1 de setembre deixant sense servei el tram Cornellà Centre – Collblanc, però el metro seguirà funcionant amb normalitat entre Collblanc i Vall d’Hebron. Durant la visita d’avui, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que “es tracta d’unes obres de renovació necessàries per millorar la fiabilitat de la línia, augmentar el confort durant el viatge i, també eliminar les vibracions per l’ús de la infraestructura que afecten aquest tram”. L’obra suposa “una inversió 16 milions d’euros que, a més, ens permetrà millorar l’accessibilitat” com ja es pot veure en el recrescut d’andana a Cornellà Centre. Bonet també ha destacat que amb la nova agulla de tipus bretelle “podrem oferir més trens i més freqüència en un futur, millorant el servei a la ciutadania”. A més ha anunciat que amb les noves bretelle  “podrem afegir un tren més a partir del setembre reduint així la freqüència en 4 segons”. Finalment, la presidenta de TMB ha volgut agrair especialment la paciència dels ciutadans i ciutadanes per les obres d’aquest estiu a diferents punts de la xarxa de metro. Un cop finalitzi l’obra de l’L5 s’hauran renovat 14.4000 metres de carril, 1,5 vegades la longitud de l’Avinguda Diagonal, i s’hauran utilitzat 6.5000 metres cúbics de formigó, equivalent a tres piscines olímpiques.

Pel que fa als serveis alternatius de mobilitat, la xarxa de metro està convertint-se amb la principal alternativa, així ho mostra l’augment de passatge a l’L1 del metro amb unes 13.000 validacions al dia. D’altra banda, els dos busos llançadora per aquest tall de l’L5 segueixen funcionant amb normalitat i absorbint el passatge sense aglomeracions.

Més enllà del tall de l’L5 que avui s’ha visitat, el Metro de Barcelona realitza obres a tres línies més aquest estiu per disminuir el nombre d’incidències i millorar així la seva fiabilitat, per solucionar les vibracions que existeixen a diferents trams i per ampliar la capacitat d’algunes línies i l’accessibilitat d’algunes estacions.

Concretament, les altres 3 afectacions del servei són:

 

 

 

Campanya d’informació a la ciutadania

TMB ha desplegat una àmplia campanya informativa dels quatre talls que afecten o afectaran la xarxa de metro a fi d’alertar a les persones usuàries de les afectacions al servei i redirigir-les als espais informatius del web de TMB on es detallen exhaustivament els plans alternatius de transport preparats per fer front als talls per obres de les respectives línies.

Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permet tenir la informació dels talls de l’L2, l’L5 i l’L4 a la plataforma i recomana les millors alternatives. Posteriorment, a mesura que s’apropin les dates del tall de l’L10N, també informarà sobre aquest. Es fa difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’informa amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i els punts habilitats per als busos especials substitutoris.





Paraules clau

L5/ obres/