La línia 4 de metro recupera aquest divendres la normalitat al servei després de les obres de millora : Servei de Premsa

La línia 4 de metro recupera aquest divendres la normalitat al servei després de les obres de millora

22/08/2024



Temps estimat de lectura: 4 minuts

 

Demà divendres 23 d’agost, a les 5 del matí, la línia 4 recuperarà el servei de metro habitual després de les obres que s’hi han fet i que havien deixat sense servei el tram entre Selva de Mar i La Pau. Els treballs han finalitzat dins el calendari previst i aquesta línia estarà plenament operativa coincidint amb l’inici de la Copa Amèrica i abans que arrenqui el curs escolar.

Les obres que s’han realitzat a l’L4 han servit per millorar l’accessibilitat de l’estació de La Pau i per instal·lar una bretelle (un conjunt de desviaments que fa possible enllaçar dues vies paral·leles per fer un canvi de sentit dels trens). Aquesta actuació en la infraestructura s’emmarca en el projecte de renovació de senyalització que s’està fent a l’L4 i que, en el futur, permetrà incrementar el nombre de trens que circulen per aquesta línia. Els treballs els ha fet la Generalitat, a través de la Direcció General d’Infraestructures i Mobilitat, amb un cost d’un milió d’euros en les actuacions per posar un ascensor i d’1,5 milions d’euros per la instal·lació de la bretelle. Ha estat una inversió realitzada en part amb fons europeus.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que aquesta era “una obra necessària a l’L4 de metro, per les conseqüències positives que aportarà, com la millora en accessibilitat de l’estació de La Pau, i la possibilitat d’incrementar en el futur el nombre de trens que hi circulen”.

 

Una obra a termini i sense incidències

La suspensió del servei durant quatre setmanes ha permès executar unes obres de millora que eren incompatibles amb la circulació de trens. En concret, s’hi han fet dues actuacions: treballs per millorar l’accessibilitat a La Pau i actualitzar la infraestructura de via en aquest tram. Així, s’han realitzat els treballs necessaris per a la instal·lació de l’ascensor vestíbul-andana que ha de donar servei en un futur a la via 2. I també s’ha instal·lat una agulla del tipus bretelle a La Pau, que permetrà incrementar la capacitat del transport de l’L4. 

Els treballs s’han desenvolupat amb normalitat, complint els calendaris previstos, aconseguint així que la línia 4 de metro estigui en servei en la seva totalitat abans que comenci el mes de setembre i el període escolar. La reobertura del tram que estava en obres també permetrà que la línia 4 estigui plenament operativa coincidint amb la celebració de la Copa Amèrica.

 

Bon funcionament del transport alternatiu

Durant la realització de les obres s’ha donat el màxim servei possible a la línia en el tram que estava en funcionament per, entre altres coses, afectar el mínim possible la mobilitat a les platges.

Tant al juliol com a l’agost, el passatge ha utilitzat amb normalitat les alternatives de mobilitat que cobrien els trams afectats, fent un esforç per adaptar els seus recorreguts als itineraris alternatius que se’ls hi proposaven.

La xarxa de metro ha estat la principal alternativa de transport, amb la connexió de l’L2 a La Pau. A més, TMB ha habilitat un servei especial d’autobús amb parada a cada una de les estacions afectades pel tall, amb el mateix horari de metro. Els busos han circulat a una freqüència de 4 minuts aproximadament en hora punta, i ha comptat amb fins a 9 autobusos articulats. A més, la línia regular de bus de TMB, la V31 (Mar Bella – Trinitat Vella) també ha estat una alternativa perquè circula molt a prop de les estacions afectades.

Les setmanes prèvies al tall es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors a les estacions afectades i a les parades del bus llançadora, en el moment de començar les obres. Entre altres mesures, també es van incorporar les alternatives al planificador de viatge Vull Anar de TMB. A més es va fer explicar el tall a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. S’ha informat amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i als punts on s’han habilitat els busos especials substitutoris.

Laia Bonet ha volgut destacar que “dins de les molèsties que suposa qualsevol afectació al servei, les alternatives de transport han funcionat bé. Tot i que s’havien triat les dates de les obres buscant la mínima afectació possible a la ciutadania, és d’agrair l’esforç dut a terme per les persones usuàries per adaptar-se als talls”.





Paraules clau

mobilitat/ tmb/