El districte de l’Eixample acompanya l’eix comercial SOM Sant Antoni en la campanya de decoració de persianes de comerços : Servei de Premsa

El districte de l’Eixample acompanya l’eix comercial SOM Sant Antoni en la campanya de decoració de persianes de comerços

23/08/2024



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El districte de l’Eixample acompanya la Unió de Comerciants SOM Sant Antoni en la campanya de decoració de persianes de comerços que està duent a terme. Es tracta d’un projecte impulsat pels botiguers, a principis d’aquest any 2024, per pintar persianes de comerços associats i  que vol remarcar la figura dels comerciants del barri de Sant Antoni.

Una campanya que sota el nom “SOM Barri, SOM Comerç” dignifica l’estat de les persianes i ofereix una imatge del barri més amable i on es pretén destacar la figura dels comerciants i de totes aquelles persones que atenen al veïnat darrere el taulell que regenten els establiments, així com la seva presència i implicació al barri.

L’entitat comercial va presentar el projecte, i en aquesta ocasió s’ha contractat per part del Districte a l’artista Daniel Thomàs per tal que realitzi els seus treballs en un total de 22 persianes. A banda d’aquest pintat de persianes, també s’està explorant la possibilitat de realitzar una ruta per tal d’observar-les i conèixer el barri.

Aquesta campanya té l’antecedent en la que es va realitzar l’any 2022 i que va tenir una gran acceptació entre els establiments comercials i els veïns. En aquella ocasió, es va contractar per part del districte de l’Eixample a l’artista Lucas Amat i es van pintar un total de 26 persianes, amb motius icònics i característics del barri de Sant Antoni. A finals de l’any 2023, quatre d’aquestes 26 persianes van ser vandalitzades i objecte de pintades incíviques.

“SOM Barri, SOM Comerç” es tracta d’un projecte interactiu, ja que a cada una de les persianes s’ha instal·lat un codi QR perquè els usuaris puguin accedir a un vídeo exclusiu sobre el comerciant protagonista de la persiana.

L’Eixample subvenciona aquesta campanya personalitzada d’impuls i acompanyament al comerç de barri, i assumeix tot el cost de l’actuació. L’Oficina de Promoció Econòmica de l’Eixample, que és la impulsora de la contractació, ha assumit el cost de 18.000 € (IVA inclòs) de cadascuna de les dues campanyes. Es tracta d’una actuació que si bé no és un objectiu directe del Pla Endreça, sí que respon de forma indirecta a la voluntat de millorar i garantir la qualitat de l’espai públic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En el marc del Pla Endreça, s’ha creat una línia d’actuació, materialitzada en una convocatòria de subvenció, per al comerç i la restauració que té per objectiu millorar la imatge exterior dels establiments comercials de la ciutat i, de retruc, el paisatge urbà dels barris de Barcelona.

Adreçada a les associacions de comerciants territorials de la ciutat, aquesta convocatòria, de caràcter anual, subvenciona els treballs de neteja i/o pintura realitzats a la persiana de l’establiment amb imprimació anti pintades i servei de manteniment de la persiana neta durant 1 any, a comptar des de la data en que es pinta la persiana.

Aquesta línia d’actuació pretén, des de la corresponsabilitat, fer un esforç comú pel manteniment i la cura de l’espai compartit i la promoció de la convivència a la ciutat i fomentar que les activitats econòmiques siguin més competitives i accessibles, millorant la imatge exterior dels establiments comercials.

 

Recull d’imatges

Més informació nota SOM Sant Antoni





Paraules clau

Eixample/ sant antoni/