Servei de Premsa
25/11/2024
Jordi Valls defensa superar la quantificació de l’impacte del turisme a la convenció anual de Turespaña
03/10/2024
Temps estimat de lectura: 2 minuts
- El tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, ha remarcat que la ciutadania “demana que mesurem també l’èxit en clau d’impactes ambientals, de condicions laborals o de com els veïns i veïnes perceben la pèrdua d’identitat de la ciutat”
- Valls ha participat a la taula rodona sobre “La transformació estratégica del model turístic español” juntament amb la secretaria d’Estat de Turisme i el president del Consell de Turisme de la CEOE, entre altres
El tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls, ha participat avui en la IV convenció anual de Turespaña, que enguany té lloc a Tenerife sota el lema de “Tot canvia un altre cop: tecnologies emergents per a un nou model turístic”.
Valls ha intervingut aquest matí a la taula rodona “La transformació estratègica del model turístic espanyol”, juntament amb la secretaria d’Estat de Turisme, Rosario Sánchez Grau; el president del Consell de Turisme de la CEOE, Juan Cierco; la consellera de Turisme i Treball del Govern de Canàries, Jessica de León; i el president de la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), Jorge Marichal; i moderada pel director d’Estudis i Investigació d’Exceltur, Óscar Perelli.
En la seva intervenció, el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona responsable de l’àrea de Turisme ha desgranat les accions que està impulsant Barcelona a través de la mesura de govern de Gestió Turística, relatives al transport turístic, la fiscalitat, l’allotjament, o la gestió dels Espais de Gran Afluència, i ha remarcat que “avui ja hi ha un consens generalitzat que aquest és un sector que s’ha de gestionar perquè pot morir d’èxit”. En aquesta línia, ha fet incís en la necessitat de millorar la fiscalitat del turisme: “és clau que el visitant, com a ciutadà temporal, contribueixi a finançar els serveis públics que utilitza” i ha posat com a exemple l’impost turístic a Barcelona, on qui paga és el turista, no el sector ni la ciutadania.
Pel que fa a la gestió, “hem fet sempre balanços quantitatius i econòmics, basats en els creixements de visitants, pernoctacions i despesa, però avui la ciutadania ens demana que mesurem també l’èxit en clau d’impactes ambientals, de condicions laborals o de com els veïns i veïnes perceben la pèrdua d’identitat de la ciutat”. Valls ha assenyalat també que Espanya “és referent mundial en turisme, però no en tecnologia turística” i ha situat la digitalització i l’emprenedoria en aquest àmbit entre els reptes de futur.
Turespaña és l’organisme públic encarregat de la promoció turística d’Espanya, que enguany organitza la seva IV convenció anual a Tenerife. Hi participen les delegacions de Turespaña a l’estranger i els diversos ens de promoció de les comunitats, a més del sector privat i les administracions, per debatre les prioritats de les polítiques turístiques.
Paraules clauTurespaña/ turisme/