Servei de Premsa
27/03/2025
L’Ajuntament reprèn les obres de cobertura de la Ronda de Dalt
15/10/2024
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- Aquest dimarts, 15 d’octubre, s’han iniciat els treballs previs a la construcció de les sortides d’emergència del nou túnel
- L’actuació se centra al lateral muntanya del passeig de la Vall d’Hebron, entre la rotonda del carrer d’Arenys i l’avinguda de Vallcarca, amb l’afectació durant un mes d’un dels dos carrils de circulació
Aquest dimarts l’Ajuntament de Barcelona ha iniciat una nova etapa de les obres de cobertura de la Ronda de Dalt entre l’avinguda de Vallcarca i l’IES Vall d’Hebron, dins de la fase actual d’execució consistent en la construcció del mur central i les sortides d’emergència. Després de l’execució del mur central aquest estiu passat, l’actuació que s’inicia avui forma part de les actuacions prèvies a la construcció de les sortides d’emergència, tres per cada sentit de circulació, cosa indispensable quan la cobertura de la ronda converteixi aquest tram en un nou túnel viari. El mur central aixecat aquest estiu constituirà un dels pilars de la nova cobertura.
La intervenció se centra ara al lateral de la banda muntanya del passeig de la Vall d’Hebron, amb la demolició de la vorera de la banda mar del lateral. La demolició d’aquesta vorera, que no és utilitzada per vianants per la seva estretor, té per objectiu ampliar el carril de circulació, per guanyar espai per a les futures ocupacions que caldrà realitzar per la construcció de tres sortides d’emergència del sentit Llobregat de la Ronda de Dalt, a la banda muntanya del passeig.
Els treballs previs tindran la durada d’un mes i entre la rotonda del carrer d’Arenys i l’avinguda de Vallcarca restarà obert un dels dos carrils de circulació. Prèviament a l’inici dels treballs, s’ha traslladat la parada de bus ubicada en aquest tram uns metres abans, al cordó de serveis de davant de l’Institut Vall d’Hebron. Els passos de vianants de la cruïlla del passeig de la Vall d’Hebron i el carrer d’Arenys no patiran modificacions i en tot moment quedaran habilitats almenys passos d’1,8 metres d’amplada.
La construcció de les tres sortides d’emergència del sentit Llobregat començarà, de manera progressiva, abans de finals d’any. Posteriorment s’abordaran les obres de les tres sortides d’emergència del sentit Besòs, a la banda mar del mateix passeig de la Vall d’Hebron. Els treballs complets finalitzaran a la primavera del 2026.
La cobertura d’aquest tram entre l’avinguda de Vallcarca i l’Institut Vall d’Hebron donarà continuïtat a la coberta ja executada entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut. Es tracta d’una longitud de 340 metres, que se sumaran als 200 ja coberts, i que generaran una nova superfície per a ús ciutadà i verd en benefici especialment dels veïns de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.
Amb aquesta intervenció l’equip de Govern està tirant endavant una de les actuacions prioritàries en matèria urbanística i de gran importància per al desenvolupament dels barris de la zona i del conjunt de la ciutat, i dona resposta a una demanda ciutadana llargament reivindicada. A més, es dona compliment al gran pacte de ciutat amb entitats veïnals i grups polítics posat en marxa el setembre passat per transformar aquesta infraestructura viària i l’entorn que l’envolta.
Està previst que el conjunt de les obres de cobertura –estructura més instal·lacions– acabin el maig de 2027. Les obres d’estructura tindran una inversió d’uns 18 milions d’euros i això caldrà sumar-li el cost de les instal·lacions i acabats del túnel, que s’estan definint en un projecte propi i que tindran una inversió d’uns 13 milions d’euros, i les obres d’urbanització del nou espai que s’haurà generat.
Paraules clauRonda de Dalt/