Servei de Premsa
06/01/2025
Barcelona debat sobre l’associacionisme comercial com a eina de futur per al comerç de proximitat
11/12/2024
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- La Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Alimentació de l’Ajuntament i CooDin han organitzat la Jornada ‘Associacionisme comercial, eina de futur per al comerç de proximitat’
- Durant la Jornada, s’han abordat temes com la importància de l’associacionisme en la protecció dels teixits dels barris, la gestió professional de les associacions o el paper del comerç nouvingut, entre d’altres
La seu central de Barcelona Activa ha acollit, aquest dimecres, la jornada Associacionisme comercial, eina de futur per al comerç de proximitat, organitzada per la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Alimentació de l’Ajuntament i CooDin, i que ha posat sobre la taula temes com la importància de l’associacionisme en la preservació dels teixits comercials dels barris, la gestió professional de les associacions o el paper del comerç nouvingut a la ciutat, entre d’altres. A través de diferents taules, s’ha debatut sobre temes clau per al futur del comerç de la ciutat, posant en valor el paper de l’associacionisme en la preservació del teixit propi de la ciutat, i s’ha comptat amb les opinions de representants de diferents eixos i associacions comercials de la ciutat.
La regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil, ha fet l’obertura institucional de la Jornada i ha destacat la importància d’aquest associacionisme en la defensa del comerç de proximitat. “Allò que diuen que quan anem sols anem més ràpid, però que si anem junts anem més lluny, també es demostra quan parlem de comerç. Una botiga pot ser molt especial i pot anar molt bé i tenir uns nivells de facturació fantàstics i un gran reconeixement, però si això ho fa de la mà de la resta de botigues que té al voltant, no només assegura que el seu negoci pugui funcionar bé, sinó també que les condicions materials per a la resta de comerços i la defensa del comerç de proximitat es faci de la millor manera”, ha defensat. La regidora ha assegurat, en aquest sentit, que des de l’Ajuntament es dona suporta l’associacionisme de les entitats comercials, i ha fixat com a repte trobar la manera d’arribar a aquells eixos o comerços que encara no estan associats.
Gil ha defensat que en, el moment actual de canvis de tendències de comerç i de marcs normatius, s’haurà de treballar conjuntament per aconseguir que “tots els canvis tinguin sentit per avançar cap a l’objectiu comú, que és tenir una ciutat amb un comerç fort, resilient, que expliqui també qui som com a ciutat i que ajudi a fer una ciutat més amable i a crear comunitat”.
La Jornada ha començat amb un debat sobre la importància de l’associacionisme en la preservació dels teixits comercials als barris, amb ponents com Miguel López, president de l’Eix Poble Nou; Juan Carlos Arriaga, president de Born Comerç; i Laura López, directora de Comerç de la Cambra de Comerç de Barcelona, i moderada per Alfons Barti, director de Barcelona Comerç.
La segona taula ha abordat la gestió professional de les associacions amb Isabel Rodríguez, gerent de Barnacentre; Pedro Imaz, de Coodin, sccl; Sandra Serra, gerent de Sant Andreu Nord-Trinitat Vella-Bon Pastor, i moderada per Flora Torrents, tècnica de la Direcció Serveis de Comerç, Restauració i Alimentació de l’Ajuntament de Barcelona.
La tercera taula ha debatut sobre el paper de les associacions en funció de la seva mida amb Carme Massons, presidenta d’Entorn Virrei i vicepresidenta Eix FAVI; Alex Miró, gerent de l’Associació Diagonal Barcelona; i Arantxa Ros, tresorera d’Eix Montserrat, i amb la moderació de Jesús Mir, de CooDin, sccl
La quarta taula ha abordat el paper del comerç nouvingut i ha comptat amb Joanna Ye, representant del comerç xinès; Mohamed Halhoul, portaveu de la Federació Consell Islàmic; i Begoña Ruiz, coordinadora del projecte Xeix i experta en comerç nouvingut. Aquesta taula l’ha moderat la directora institucional de Barcelona Oberta, Núria Paricio. Finalment, Josep Francesc Valls, director de la Càtedra de Comerç, Turisme i Serveis, ha analitzat el futur de les associacions comercials i el paper que juguen les noves tecnologies.
Paraules clauassociacionisme/ comerç/ proximitat/