Servei de Premsa
15/01/2025
Afectacions a l’entorn de la plaça dels Àngels a partir de mitjan gener per les obres del MACBA i el CAP Raval Nord
12/12/2024
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- La primera fase de les obres d’ampliació del MACBA arrencarà a mitjan gener de 2025 i afectarà una part de la plaça dels Àngels
- Es garantirà en tot moment el pas de vianants per travessar-la i el pas de vehicles de servei i d’emergències
- Tambe cap a la segona quinzena de gener de 2025 es preveu avançar en les obres per instal·lar el CAP Raval Nord – Dr. Lluis Sayé a l’antiga capella de la Misericòrdia, que ja han començat amb la primera fase de fonamentació i arqueologia i que es preveu que a mesura que avancin hagin d’ocupar espai públic al voltant de la ubicació
- El Districte de Ciutat Vella ha començat ja aquest a setmana una campanya informativa, amb reunions explicatives amb els veïns i veïnes de la zona, comerciants, centres escolars de l’àmbit d’influència i institucions
A mitjan gener de 2025 s’iniciarà la primera fase de les obres d’ampliació del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), que duraran aproximadament dos anys i que comportaran l’ocupació de part de la plaça dels Àngels mentre durin els treballs.
Es recomana fer servir itineraris alternatius a la plaça tot i que es garantirà en tot moment el pas de vianants per travessar-la i el pas de vehicles de servei i d’emergències.
La zona d’obres que ha d’ocupar part de la plaça estarà delimitada amb una tanca, però l’accés dels camions i maquinària d’obra a la plaça es farà per un únic accés pel carrer Montalegre per evitar el pas de camions per la plaça.
Les obres es divideixen en dues actuacions, que aniran enllaçades. La primera actuació implica una sèrie de treballs al subsòl de la plaça i a l’aparcament subterrani que inclouen uns nous lavabos públics, una nova estació transformadora, l’eliminació del badalot d’enmig de la plaça i de les actuals sortides de l’aparcament, així com treballs de fonamentació del nou edifici.
La segona actuació es correspon a la nova edificació que allotjarà les noves sales i espais del MACBA.
Una de les primeres actuacions serà la reubicació dels lavabos públics, al Convent dels Àngels, fins que estiguin enllestits a l’abril del 2026. Fins que no estiguin operatius, els antics seguiran en funcionament, de manera que hi pugui haver un ús ininterromput d’aquest servei.
Coincident amb l’avenç de les obres del nou CAP Raval Nord
Cap a la segona quinzena de gener de 2025 també es preveu avançar en les obres per instal·lar el CAP Raval Nord – Dr. Lluis Sayé a l’antiga capella de la Misericòrdia, que ja han començat aquest mes de novembre amb la primera fase de fonamentació i arqueologia i que es preveu que a mesura que avancin hagin d’ocupar espai públic al voltant de la ubicació. En aquest sentit, s’intentarà minimitzar l’ocupació i fer-la compatible amb la mobilitat a la plaça i els carrers adjacents.
L’obra comportarà l’ocupació de la vorera del carrer Montalegre i una part del pati dels tarongers, sense afectar la sortida d’emergència ni els lavabos escolars. I s’ha treballat per minimitzar les afectacions i buscar solucions d’equilibri, i per exemple s’ha aconseguit que la paret compartida de l’escola Vedruna finalment no s’hagi d’enderrocar, i que es compaginin les actuacions de les obres amb la mobilitat i les mínimes interferències en els horaris d’entrada i sortida de l’escola, adjacent a l’edifici de l’antiga capella.
Campanya informativa ja des d’aquesta setmana
El Districte de Ciutat Vella ha començat ja aquesta setmana una campanya informativa amb reunions explicatives amb els veïns i veïnes de la zona, comerciants, centres escolars de l’àmbit d’influència i institucions, on també hi van participar representants del MACBA i del departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. A la reunió, van assistir l’Eix Comercial del Raval, l’associació de comerciants del carrer Tallers, Fundació Barcelona Comerç, l’associació de veïns del Raval, la Universitat de Barcelona (UB), l’Escola Vedruna, l’Escola Castella, l’EBM Canigó, l’Institut Escola Elisabets, l’Institut Miquel Taradell, la Universitat Ramon Llull- Blanquerna, el CCCB, Casa Àsia, CIDOB i la Casa de la Misericòrdia.
Paraules clauplaça dels Àngels/