Barcelona participa a la fira internacional de turisme FITUR : Servei de Premsa

Barcelona participa a la fira internacional de turisme FITUR

22/01/2025



Temps estimat de lectura: 3 minuts

 

Barcelona torna a estar present a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que enguany se celebra a Madrid del 22 al 26 de gener. Ubicat al pavelló 7, l’estand ‘Destinació Barcelona’, conjunt entre l’Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona, ofereix un espai immersiu que convida a conèixer les experiències que ofereix la ciutat i l’entorn, tot combinant la vida urbana de la ciutat amb l’entorn de platges, paisatges, muntanyes, ciutats i pobles de la província de Barcelona.

 

 

 

La inauguració de l’estand ‘Destinació Barcelona’ ha tingut lloc aquest dimecres amb la presència de la segona tinenta d’alcaldia, Maria Eugènia Gay, juntament amb el president del Consorci Turisme de Barcelona, Jordi Clos, i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret. Maria Eugènia Gay també ha assistit a la inauguració oficial de FITUR.

En la seva intervenció, la segona tinenta d’alcaldia ha destacat la capacitat de lideratge de Barcelona com una “ciutat de referència a escala global, reconeguda com la 2a millor destinació de congressos a Europa i que en unes setmanes acollirem congressos d’impacte mundial com l’ISE o el MWC, grans esdeveniments que s’acaben convertint en inversió i talent per a la comunitat i el país”. Maria Eugènia Gay ha assenyalat també el potencial cultural de la ciutat, que serà epicentre de l’estratègia turística durant el 2025, i ha posat en valor alguns dels esdeveniments culturals que tindran lloc a Barcelona aquest 2025, com la celebració de l’any Miró, així com la participació de la ciutat com a invitada d’honor de la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara (Mèxic).

La tinenta d’alcaldia també ha valorat la “gestió del fenomen turístic amb valentia i sensibilitat, situant la sostenibilitat com a pilar estratègic”. Una feina entre el sector públic i privat que a Barcelona genera “més de 150.000 llocs de treball”, ha dit”.

Aquesta és la primera presentació al sector i al públic del nou programa d’accions sota la marca “This is Barcelona”, que aposta per les “experiències” per descobrir altres realitats menys reconeixibles però que conformen la personalitat de la ciutat. L’estand Destinació Barcelona, amb una nova arquitectura i un disseny disruptiu, proposa una experiència immersiva al visitant a través de la projecció de vídeos junt amb una instal·lació sonora que convida a descobrir un nou relat de Barcelona a través de petites històries i reflexions dels qui hi habiten, fent de prescriptors de l’oferta turística de la destinació, des dels valors de tradició, singularitat, autenticitat, amb la voluntat de mostrar-la amb històries reals dels qui viuen Barcelona cada dia.

L’agenda institucional de la segona tinenta d’alcaldia, juntament amb els equips municipals de l’Àrea Econòmica i la Direcció de Turisme, inclou contactes i reunions entre altres, amb responsables de turisme de Donosti, Màlaga i Guadalajara (Mèxic), així com a recepcions institucionals a l’estand Destinació Barcelona amb autoritats, representants de governs locals, provincials i autonòmics.





Paraules clau

turisme/