L’Ajuntament celebra una trobada amb els Col·legis Professionals per compartir les novetats fiscals d’enguany : Servei de Premsa

L’Ajuntament celebra una trobada amb els Col·legis Professionals per compartir les novetats fiscals d’enguany

14/02/2025



Temps estimat de lectura: 2 minuts

 

El tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme i president de l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH), Jordi Valls, ha presidit una trobada, de caràcter tècnic, per traslladar d’una forma més directa als Col·legis Professionals les novetats fiscals d’aquest 2025 i poder, a la vegada, establir una interlocució fluida amb els encarregats de gestionar els interessos públics vinculats a l’exercici de determinades professions.

 

 

 

Organitzada per l’Institut Municipal d’Hisenda, la trobada ha servit per compartir quins han sigut els principals canvis en les Ordenances Fiscals d’enguany, que apliquen a diferents sectors i activitats professionals, resoldre dubtes i informar sobre terminis de tributació de les diferents activitats econòmiques.

Valls els ha recordat els objectius dels canvis aprovats, i ha afegit que també ho és “fer fàcil la feina als professionals”. “Vosaltres representeu a bona part dels sectors professionals de la ciutat i treballareu de primera mà amb aquests canvis”, que a grans trets, incrementen la fiscalitat al turisme, adapten la fiscalitat mediambiental als nous marcs normatius i busquen atreure inversions a la ciutat. “Amb aquesta sessió volem dissipar dubtes i fer mes fàcil la vostra tasca, explicant amb detall les principals modificacions que s’han realitzat en el marc de l’IBI, l’IAE i en la tributació dels residus”, ha detallat el tinent d’alcaldia.

Referent a aquest últim punt, en la sessió celebrada a l’Ajuntament s’ha informat de com es finança la gestió de residus i dels canvis graduals que aplicaran a la taxa de residus i al preu públic dels serveis de recollida de residus comercials i industrials, aclarint les tarifes en funció del tipus d’activitat (epígraf IAE), o els períodes d’autoliquidació.

Per últim, s’han explicat les millores introduïdes en la Notificació electrònica, amb el servei de notificacions electròniques de l’Adreça Electrònica Habilitada Única (DEHú), que permet l’accés a les notificacions i comunicacions de l’AEAT i de la resta d’Administracions Públiques integrades. Aquest sistema està disponible des del 16 de desembre de 2024 a les notificacions de l’Ajuntament de Barcelona i se suma a la notificació electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, que també estrena un accés directe des de l’Oficina Virtual de tràmits.

A la trobada hi ha assistit representants d’una desena de Col·legis Professionals: el Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona; l’Associació Catalana d’Assessors Fiscals Comptables i Laborals; el Gremi d’Assessors Fiscals, Comptables i de Gestió Empresarial de Catalunya; el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida; el Col·legi d’Economistes de Catalunya; l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona; el Col·legi de Graduats Socials de Barcelona; l’Associació professional de tècnics tributaris de Catalunya i Balears i el Col·legi de Notaris.





Paraules clau

Col·legis Professionals/ novetats fiscals/