Servei de Premsa
26/04/2025
Els mercats de Barcelona impulsen una nova campanya del programa ‘Comerç Verd’
15/02/2025
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- L’objectiu del programa és donar visibilitat als productes locals, ecològics,de pagès o de llotja als mercats municipals de la ciutat
- ‘Comerç Verd’ compta amb 481 establiments adherits: 90 fruiteries, 109 peixateries, 250 carnisseries, 24 establiments de llegums i 8 herbolaris
- Els comerços adherits ofereixen productes de proximitat i distingits amb certificats ecològics, de circuit curt i de qualitat, contribuint a reduir la petjada de carboni i enfortint les economies locals sostenibles
L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) posa en marxa una nova campanya de ‘Comerç Verd’, un programa que té com a objectiu incrementar la visibilitat dels productes de proximitat i distingits amb certificats ecològics, de circuit curt i de qualitat als mercats municipals de la ciutat. El projecte, iniciat el 2021, s’ha consolidat com a referent dins l’eix de sostenibilitat del Pla Estratègic Mercats de Barcelona 2015-2025.

“‘Comerç Verd’ ha permès un salt qualitatiu en el volum d’aliments locals, ecològics, de petits productors, de pagès o de llotja que es consumeixen a la ciutat i, al mateix temps, ha facilitat l’accés de la ciutadania a aquests productes i contribueix a la reducció de la petjada de carboni, a la lluita contra l’emergència climàtica i a garantir la viabilitat de l’agricultura i la ramaderia locals i sostenibles. És un dels projectes impulsats en el marc del programa de Barcelona Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021 amb l’objectiu de millorar l’alimentació dels barcelonins i les barcelonines”, destaca la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil.
Actualment, 481 parades dels mercats municipals estan adherides al programa ‘Comerç Verd’: 90 fruiteries, 109 peixateries, 250 carnisseries, 24 establiments de llegums i 8 herbolaris. El principal objectiu és facilitar als establiments dels mercats municipals la possibilitat d’oferir aquests productes de forma visible i diferenciada -amb el segell ‘Comerç Verd’-, i millorar la competitivitat i la sostenibilitat amb l’oferta de: producte local, originari de Catalunya; producte ecològic, amb certificat del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE); producte directe de pagès i de llotja de circuit curt, així com productes d’elaboració pròpia, amb obrador autoritzat.


Per tal de donar a conèixer el programa, del 17 de febrer al 19 de març es desplegarà una campanya de comunicació amb l’objectiu d’augmentar el posicionament de la marca ‘Comerç Verd’ a Barcelona; posar en valor els atributs del producte (proximitat, de qualitat, fresc, saludable); impulsar economies locals sostenibles; augmentar la visibilitat de l’oferta d’aquests productes als mercats de Barcelona; augmentar la presència de producte agroalimentari i agroecològic local en els mercats; fomentar l’alimentació saludable i impactar en nous públics, com el familiar i el jove.
La campanya anirà acompanyada del sorteig d’estades rurals per a fins a 4 persones en allotjaments agraris de Catalunya i de visites guiades a explotacions locals amb tastos de productes de qualitat. Les persones interessades hauran d’omplir la butlleta de participació amb deu segells de compra i dipositar-la a la bústia habilitada a cada mercat. Un segell correspon a 10 € de compra de producte de ‘Comerç Verd’ en qualsevol establiment adherit.
El projecte ha estat impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), amb el suport de la Generalitat de Catalunya, per mitjà de l’Oficina Conjunta de l’Alimentació Sostenible (OCAS). A més, compta amb la col·laboració de la Secció de Polítiques Alimentàries de l’Ajuntament de Barcelona i la Federació de Mercats Municipals de Barcelona (FEMM), que agrupa les entitats de comerciants dels mercats municipals de la ciutat.
Paraules claucomerç/