L’Ajuntament referma el suport a la candidatura de la ciutat com a Capital Europea del Comerç de Proximitat


09/05/2025

Temps estimat de lectura: 2 minuts

  • L’alcalde Jaume Collboni ha participat en la celebració del Dia Europeu del Comerç de Proximitat organitzada pel teixit comercial davant de la Sagrada Família
  • Durant la celebració, s’ha llegit el manifest de Barcelona ‘Fem comerç, Fem ciutat, Fem Europa’, signat per entitats catalanes del sector del comerç i l’empresa, s’ha desplegat una bandera europea de grans dimensions i s’ha interpretat l’Himne d’Europa en directe

 

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha participat aquest divendres en l’acte organitzat pel teixit comercial davant de la Sagrada Família per celebrar el Dia Europeu del Comerç de Proximitat.  En representació de l’Ajuntament, també ha participat en la celebració la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil.

En la seva intervenció, l’alcalde ha agraït “la valentia i el coratge” dels comerciants de la ciutat per la seva aposta perquè Barcelona esdevingui la primera Capital Europea del Comerç de Proximitat, en un acte en què ha recordat que aquest 9 de maig representa un triple motiu de celebració: el Dia d’Europa, la pròpia Barcelona i el comerç de proximitat.

“Europa també és el comerç de proximitat. S’ha de reconèixer i defensar”, ha subratllat Collboni, en una setmana en què l’Ajuntament ha engegat la nova campanya municipal ‘T’ho compro’ de suport al comerç de proximitat, que posa en valor aspectes del comerç local com el tracte personalitzat o el caràcter propi.

Durant la celebració, que ha començat a les tres de la tarda amb una intervenció d’art en el comerç, s’ha llegit el manifest de Barcelona Fem comerç, Fem ciutat, Fem Europa 2025, signat per les següents entitats catalanes del sector del comerç i l’empresa:  Barcelona Comerç, ABC, Barcelona Oberta, Cambra de Comerç de Barcelona, COACB, Comertia, Consell de Gremis, FEMM, Foment del Treball, Gremi d’Hotels de Barcelona, Gremi de Restauració de Barcelona, Gremicarn, Pimec Comerç , COTEC i RetailCat.

El manifest recull les reivindicacions i aspiracions del sector del comerç barceloní i català i reivindica celebracions com la del Dia Europeu del Comerç de Proximitat. Durant l’acte, també s’ha desplegat una bandera europea de grans dimensions, com a símbol de la unitat i la pertinença a un projecte comú que valora i protegeix el comerç de proximitat. A més, prop de vuitanta cantaires d’escoles de música de Barcelona i corals de Catalunya han interpretat l’Himne d’Europa en directe.

La Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat (CECP) és una iniciativa impulsada per la Fundació Barcelona Comerç i Vitrines d’Europe, aprovada pel Parlament Europeu el 2023, i Barcelona vol ser-ne la primera seu. La CECP proposa que cada any, a partir de 2026, un municipi europeu albergui un any de jornades, tallers de bones pràctiques i iniciatives sobre digitalització, sostenibilitat i estalvi energètic, d’innovació tecnològica, o gestió de l’espai comercial urbà, entre altres temàtiques.