S’instal·len un centenar de nius per a abelles silvestres en 25 parcs de la ciutat


20/05/2025

Temps estimat de lectura: 2 minuts

  • Es tracta d’un acord entre l’Ajuntament de Barcelona i la Granja San Francisco per afavorir la reproducció de les abelles i promoure la biodiversitat urbana
  • La iniciativa s’emmarca en els actes del Dia Mundial de l’Abella

 

L’Ajuntament de Barcelona i Granja San Francisco han tancat un acord per instal·lar un centenar de niu per a abelles silvestres en 25 parcs i jardins de la ciutat. Amb aquesta iniciativa, emmarcada en el Dia Mundial de l’Abella, es contribueix a la conservació de les abelles silvestres, clau per preservar la biodiversitat en entorn urbà.

 

 

La pol·linització de les abelles silvestres i altres insectes, aporten grans beneficis ambientals a la ciutat, per aquests motiu s’impulsen aquest tipus d’iniciatives. Els nius afavoreixen la reproducció de les abelles i, per tant, la preservació de la biodiversitat. A major pol·linització, també hi ha més floració.

En el marc d’aquesta iniciativa també es realitzaran tallers educatius d’educació ambiental per la ciutadania, amb la voluntat que el coneixement porti a conscienciar sobre la importància de protegir les abelles salvatges i altres insectes pol·linitzadors.

Els nius se situaran als següents parcs i jardins:

  • Jardins de Torre Girona
  • Parc de Can Sentmenat
  • Parc de Joan Raventós
  • Parc de Torrent Maduixer
  • Jardins de Vil·la Cecília
  • Parc de la Tamarita
  • Parc del Putxet
  • Turó Park
  • Parc de la Creueta del Coll
  • Parc de les Rieres d’Horta
  • Parc del Carmel
  • Parc del Guinardó
  • Parc del Laberint d’Horta
  • Parc de les Aigües
  • Plaça Sóller
  • Parc Central de Nou Barris
  • Parc de la Trinitat
  • Parc de les Glòries
  • Refugi de biodiversitat de Ca l’Alier
  • Parc de la Primavera
  • Jardins de Costa i Llobera
  • Jardins de Ramon Margalef
  • Refugi de biodiversitat Plaça Gaudí
  • Refugi de biodiversitat plaça de la Sagrada Família

Aquesta iniciativa respon als objectius de la Pla Clima pel que fa a la protecció de la biodiversitat de la ciutat. Els parcs són refugi de vida enmig de l’entorn urbà, per això hi ha diferents programes de protecció i conservació d’espècies i hàbitats que vetllen pel futur de la biodiversitat a Barcelona. Es pot trobar tota la informació al web.