Llum verda a la transformació del carrer de Pere Llobet al barri del Coll que guanyarà en accessibilitat i espai per als vianants


24/05/2025

Temps estimat de lectura: 3 minuts

  • S’eliminarà parcialment la filera d’aparcaments existents per tal d’ampliar les voreres i millorar tant l’accessibilitat del carrer com la mobilitat dels vianants
  • Aquesta actuació és un dels cinc projectes de transformació que es posaran en marxa al Districte de Gràcia aquest 2025, entre els quals hi ha la reforma dels Jardinets de Gràcia, ja iniciada, i la millora de l’accés al turó del Carmel des del barri del Coll
  • Les obres s’emmarquen dins l’estratègia municipal de rehabilitació de l’espai públic i se sumen a les actuacions de manteniment integral que es duen a terme de manera paral·lela a tots els districtes de la ciutat

 

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment, a la comissió de govern, la transformació del carrer de Pere Llobet al barri del Coll del Districte de Gràcia, entre el carrer del Portell i la plaça de la Laguna de Lanao. Les obres serviran per ampliar les voreres, eliminant parcialment la filera d’apartaments existent, per tal de millorar l’accessibilitat al carrer i també la mobilitat dels vianants, que guanyaran espai. També es renovarà el clavegueram i l’enllumenat, se soterrarà el cablejat elèctric i s’hi col·locarà vegetació i mobiliari urbà nous.

 

 

L’objectiu de l’actuació és transformar completament aquest carrer, situat en una zona costeruda entre el Turó del Carmel i la Creueta del Coll. Està previst que les obres comencin a l’octubre i tinguin una durada aproximada de cinc mesos.

 

Una de les cinc actuacions de transformació del Districte de Gràcia

La rehabilitació del carrer de Pere Llobet és una de les cinc actuacions previstes dins Pla de Rehabilitació Integral (PRI) al Districte de Gràcia aquest 2025, en el marc del Pla Endreça. A banda de les obres del carrer de Pere Llobet, destaca també al barri del Coll la millora de l’accés al barri des del Carmel amb l’ampliació de la confluència dels carrers de Ceuta, Tirso i Santuari. Una transformació molt esperada pel veïnat, que permetrà millorar l’accessibilitat tant a peu com en transport públic, així com la seguretat dels encreuaments. També es renovarà la plaça de Flandes.

Pel que fa al barri de la Vila de Gràcia, l’actuació més destacada és la transformació dels Jardinets de Gràcia. Es va posar en marxa a finals del mes de gener i té com a objectiu guanyar més espais d’estada i una millor connexió en bicicleta en aquesta zona. Les obres inclouen la unificació en una plataforma única de la vorera del costat Llobregat i la rambla central i té un pressupost de 1,6 milions d’euros. A la Vila de Gràcia també s’actuarà al carrer de Massens, entre la travessera de Dalt i el carrer de la Providència.

Aquestes cinc actuacions s’emmarquen dins l’estratègia municipal de rehabilitació de l’espai públic i se sumen les tasques de manteniment integral que es duen a terme de manera paral·lela a tots els districtes de la ciutat que busquen millorar la qualitat de carrers i places abans no es produeixin incidències.

 

 

 

El Pla Endreça actuarà a tots els barris fins al 2027

El Pla Endreça actuarà, fins al 2027, a tots els barris de la ciutat. Pel que fa a les actuacions de manteniment i renovació, l’any que ve, el 2026, s’actuarà en 28 barris més i el 2027, en 16 barris. I amb relació a les actuacions de transformació, la previsió és actuar en 31 barris més l’any vinent. Així acabarà el desplegament del pla més ambiciós que ha tingut la ciutat en els últims quinze anys per mantenir l’excel·lència de l’espai públic.

L’any 2027 el Pla Endreça haurà permès realitzar més de 3.000 actuacions de manteniment, renovació i transformació amb un pressupost total de 435 milions d’euros. A aquest reforç en el manteniment preventiu i la renovació dels elements de l’espai públic, cal sumar-hi el manteniment ordinari que es fa a tota la ciutat i que cada any destina al voltant de 550 milions d’euros.