S’obre el nou carril bici del carrer d’Escòcia, al districte de Nou Barris


14/06/2025 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

  • És un carril unidireccional de 700 metres que connecta el del carrer de Felip II amb l’avinguda Meridiana, cosa que permetrà millorar els itineraris ciclistes al barri de Vilapicina i la Torre Llobeta i la connexió amb els barris propers
  • Aquest carril bici s’emmarca en l’estratègia municipal de recosir la xarxa ciclista i millorar la connexió en punts claus amb nous enllaços entre eixos

 

Nou Barris guanya un nou carril bici a partir d’avui, amb l’obertura del nou carril al carrer d’Escòcia, que permet millorar tant els itineraris ciclistes al propi barri de Vilapicina i la Torre Llobeta com la connexió amb els eixos ciclistes més propers. El nou carril ocupa tota la longitud del carrer, fent un total de 700 metres, i substitueix un carril de circulació, ja que es disposa de prou capacitat per absorbir el trànsit existent. L’actuació, que és fruït d’una proposta dels pressupostos participatius del mandat passat, ha suposat una inversió de 680.000 euros.

El nou carril és unidireccional i connecta el carril bici del carrer de Felip II amb el de l’avinguda Meridiana, actualment en obres, i també creua amb el del carrer d’Arnau d’Oms. Aquestes connexions permeten generar nous itineraris ciclistes a l’interior del barri i també de connexió amb els barris del voltant, com són Porta, el Congrés i els Indians, o Sant Andreu i la Sagrera, aquests darrers a través del carril bici dels carrers de Dublín i de Rovira i Virgili.

El carril bici queda situat a la banda nord del carrer, a l’esquerra del sentit de la circulació, i està segregat del trànsit, ja sigui pel cordó de serveis, o bé per una franja separadora. La secció del carrer d’Escòcia queda de la següent manera: entre Felip II i Arnau d’Oms el carrer compta amb un carril de circulació, un cordó de serveis i el carril bici; entre Arnau d’Oms i Vèlia, un carril bus, un carril de circulació, un cordó de serveis i el carril bici; entre Vèlia i Pardo, un carril bus, dos carrils de circulació i el carril bici segregat per franja separadora; i entre Pardo i l’avinguda Meridiana, tres carrils de circulació i el carril bici segregat per franja separadora.

Aquest nou carril bici forma part de l’estratègia de l’Ajuntament de Barcelona en recosir la xarxa ciclista i forma part de la quarantena de quilòmetres de carrils bici en els què s’està treballant, ja sigui en trams de nova infraestructura com en la millora de carrils existents. Les prioritats de l’Ajuntament de Barcelona en matèria ciclista se centren en millorar la connexió en punts claus amb nous enllaços entre eixos per tal que tota la ciutat sigui més accessible en bici.