Ciutat Vella amplia el catàleg de comerços singulars per fomentar la compra de proximitat


21/06/2025 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

  • El catàleg digital “Compra a Ciutat Vella” arriba fins als 48 establiments després de la incorporació de nous comerços i activitats econòmiques sostenibles, singulars i amb impacte social, que aporten valor i personalitat al districte
  • La iniciativa, endegada pel Districte de Ciutat Vella i Barcelona Activa, va començar l’estiu passat amb una primera edició digital del catàleg i és oberta a noves incorporacions
  • Es pot consultar on line i també es difon amb QR informatius a 97 establiments hotelers, i en aquesta fase ja més avançada, a les 5 oficines turístiques ubicades al districte. També s’ha donat a conèixer als professionals a través de rutes organitzades des del Consistori amb informadors i guies turístics

 

El catàleg “Compra a Ciutat Vella” s’ha ampliat fins als 48 establiments participants. Aquest és un producte digital que mostra establiments representatius del talent local, sostenibles o amb voluntat d’impacte social, que es treballa des del Districte de Ciutat Vella i Barcelona Activa amb l’objectiu de fomentar la compra de proximitat.

Es tracta de donar difusió a iniciatives socioeconòmiques que són característiques per la seva singularitat, per això el catàleg agrupa diferents tipologies de comerços com ara botigues d’alimentació, sabateries, joieries, botigues de records fets a la ciutat, restaurants o llibreries, entre d’altres.

Per al tinent d’alcaldia i regidor del Districte de Ciutat Vella, Albert Batlle, aquesta és una iniciativa per dinamitzar el comerç propi de Ciutat Vella i posar en valor el talent local: “Actuem per donar a conèixer comerços singulars de Ciutat Vella amb l’objectiu que la ciutadania d’aquí i de tot arreu, i especialment les persones que ens visiten, a través dels guies turístics o del personal dels hotels, puguin conèixer el teixit comercial que a vegades pot quedar eclipsat entre l’oferta més monotemàtica i lluny de l’originalitat”. “Apostem per una col·laboració públic-privada a nivell local, perquè l’impacte del turisme pugui positivitzar-se en el retorn cap al comerç pròxim i que aposta pel territori”, ha assenyalat Batlle.

El catàleg es pot consultar on line i també es difon amb QR informatius a 97 establiments hotelers, que s’han anat incorporant al programa des de l’inici, a l’estiu passat. En aquesta fase ja més avançada, també s’exhibeix a les 5 oficines turístiques ubicades al districte, i durant els mesos previs a l’estiu també s’ha donat a conèixer als professionals a través de rutes organitzades des del Consistori amb informadors i guies turístics.

La iniciativa va començar a l’estiu passat amb una primera edició digital del catàleg, que està obert a la participació del comerç de proximitat. Es treballa per ampliar-ne el nombre de comerços, establiments i hotels col·laboradors i millorar l’accessibilitat i usabilitat.

Per adherir-se al catàleg “Compra a Ciutat Vella”, els establiments han de complir com a requisits:

  • Arrelament territorial: el projecte s’ha de desenvolupar a Ciutat Vella i ha de tenir una ubicació física al territori.
  • Impacte ambiental: les iniciatives han d’incorporar criteris ecològics o de sostenibilitat.
  • Impacte social: l’activitat ha de revertir positivament en la realitat social del territori.
  • Producte singular: característiques úniques que el distingeixen d’entre la resta per la seva singularitat o artesania.

 

Es pot consultar en aquest enllaç.