Les obres de cobertura de la Ronda de Dalt tallen un carril per sentit entre les sortides 5 i 6 a partir d’aquest dilluns
12/07/2025 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- Es tracta d’una nova fase de les obres de construcció del mur i les sortides d’emergència de la ronda, entre l’IES Vall d’Hebron i l’avinguda de Vallcarca
- La previsió és que les afectacions s’allarguin fins a la primera setmana de setembre
Les obres de la Ronda de Dalt entre l’IES Vall d’Hebron i l’avinguda de Vallcarca entren en una nova fase que obligarà a tallar un carril per sentit entre les sortides 5 i 6, entre aquest dilluns, 14 de juliol, i el 4 de setembre. Es tracta de les obres de construcció de l’estructura del mur i de les sortides d’emergència en marxa des de l’estiu passat, i prèvies als treballs de la coberta. En concret, aquest estiu es construiran els prismes de serveis, les noves voreres i les portes de les sortides d’emergència.

Els carrils afectats seran el carril lent del tronc central de cadascun dels sentits, a diferència de l’afectació de l’estiu passat en què es va haver de tallar el carril ràpid, per la construcció del mur a la mitjana. D’aquesta manera, la capacitat de la ronda entre les sortides 5 i 6 passarà de 3 a 2 carrils per sentit.
En tot cas, la implantació de l’obra requerirà el tall de la ronda, cosa que es farà de nit per minimitzar les afectacions a la mobilitat. Es començarà per la implantació al sentit Besòs, que es tallarà la nit de diumenge a dilluns entre les 22.30 hores i les 5.30 hores. L’endemà en el mateix horari es tallarà el sentit Llobregat. Com és preceptiu en situacions d’obres, s’instal·laran bandes reductores de velocitat i es reforçarà la senyalització de reducció del límit de velocitat i de reducció de carrils.
Per tal de minimitzar les afectacions al trànsit, en els laterals superiors de la ronda, el passeig de la Vall d’Hebron, properament es restabliran els dos carrils del lateral muntanya i es reobrirà la rotonda del carrer d’Arenys, tancades per les mateixes obres. Així mateix, també més endavant es restablirà la vorera del lateral del costat muntanya del passeig.
L’actuació d’aquest estiu arriba després de la construcció del mur central l’estiu passat, mur que constituirà un dels pilars de la nova cobertura, i l’inici de la construcció de les dues sortides d’emergència per sentit que s’han fet en el darrer any. Els treballs complets d’aquesta fase finalitzaran a la primavera del 2026 i encara mancaran les tasques de la cobertura i instal·lacions i, en darrer terme, la urbanització de la superfície.
La cobertura d’aquest tram entre l’avinguda de Vallcarca i l’Institut Vall d’Hebron donarà continuïtat a la coberta ja executada entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut. Es tracta d’una longitud de 340 metres, que se sumaran als 200 ja coberts, i que generaran una nova superfície per a ús ciutadà i verd en benefici especialment dels veïns de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.
Amb aquesta intervenció l’equip de Govern està tirant endavant una de les actuacions prioritàries en matèria urbanística i de gran importància per al desenvolupament dels barris de la zona i del conjunt de la ciutat, i dona resposta a una demanda ciutadana llargament reivindicada. A més, es dona compliment al gran pacte de ciutat amb entitats veïnals i grups polítics posat en marxa a principis d’aquest mandat per transformar aquesta infraestructura viària i l’entorn que l’envolta.
Està previst que el conjunt de les obres de cobertura –estructura més instal·lacions– acabin el maig de 2027. Les obres d’estructura de la primera fase tindran una inversió d’uns 12 milions d’euros i a això caldrà sumar-li el cost de la cobertura i les instal·lacions i acabats del túnel, que tindran una inversió d’uns 20 milions d’euros. Posteriorment vindran les obres d’urbanització del nou espai que s’haurà generat, el projecte del qual està en actualització per incorporar allò recollit en el procés de participació.


