El programa Creamedia nodreix el sector de les indústries culturals amb 9 noves startups
03/08/2025 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- La iniciativa suma 23 edicions i 350 projectes acompanyats des del 2009
- Les empreses reben assessorment personalitzat, formació, activitats de networking i formen part d’un espai de coworking durant sis mesos
El programa d’incubació Creamedia ha tancat la 23 edició amb l’acompanyament de nou startups del sector de les indústries creatives i culturals. La iniciativa, liderada per Barcelona Activa conjuntament amb l’Institut Català de les Empreses Culturals i amb el suport de la Fundació Catalunya Cultura Productores Audiovisuals de Catalunya i la Fundació Carulla, ha ofert durant sis mesos assessorament personalitzat, formació, activitats de networking i un espai de coworking per fomentar les sinergies entre empreses.
En aquesta edició 2025 han participat les següents startups:
- Lemuria Continente Cultural: centre Cultural al Poblenou que cerca crear comunitat d’artistes d’origen divers
- Tinta en vena: plataforma de suport en l’autoedició de llibres i autodistribució a través d’entorns en línia.
- Travelling Note: agència de professionals del so per a esdeveniments.
- Behind The Scenes: agència de representació d’espectacles i arts escèniques, i venda de serveis i patrocini
- Pale Dot Pictures: productora Audiovisual adreçada a promocionar projectes amb impacte social.
- Sociedad Delfin: disseny d’imatges immersives per a espais audiovisuals.
- Formaet: patent creada de bastidor amb plàstic reciclat extret dels oceans.
- Aracne: disseny d’esdeveniments promocionals de marques mitjançant l’art contemporani.
- Brisa TV: desenvolupament de continguts audiovisuals per a la criança respectuosa.
En la cloenda el programa, s’han seleccionat cinc projectes com a startups finalistes després de la presentació de les idees en un elevator pitch de tres minuts i la valoració d’aquestes per part d’un comitè avaluador format per càrrecs tècnics de les entitats sectorials col·laboradores. Els criteris seguits en el procediment tenen a veure amb la innovació, l’impacte a la ciutat, l’escalabilitat o el potencial de creixement en un entorn globalitzat, l’impacte social, l’equip, la qualitat de la presentació i la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes.
350 startups en 23 edicions
El programa liderat per Barcelona Activa va néixer el 2009 i ja suma 350 startups de l’ecosistema. Anualment, s’organitzen dues edicions amb una mitjana de 15 projectes incubats. Les propostes participants han d’haver assolit la fase de validació del model de negoci i aportar una proposta de valor per a l’àmbit de les indústries culturals a Barcelona. El programa permet madurar els projectes i ajudar-los a millorar l’estratègia de posicionament, la proposta de valor al mercat i la diferenciació respecte de la competència, la cerca de finançament i altre aspectes vinculats a la comunicació i la forma jurídica. El perfil habitual de les persones emprenedores participants és la de professionals d’entre 25 i 35 anys amb experiència i motivació per aportar innovació al mercat.
El programa Creamedia ha participat en la creació i consolidació de projectes destacats com Sra Gallery, Wimen Festival, Filmtopia, Plou Design, Aldo Atypical, Collectivo Animal Plas PLas Scinions La Gare d’Art Inartem, Bridge 48 i Reolivar.
La pròxima edició començarà l’octubre del 2025. La convocatòria està oberta i accessible a través del web fins al 5 d’octubre.


