Mobilitat i transports

[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Finalitza la moratòria per les furgonetes sense distintiu ambiental que circulen per la Zona de Baixes Emissions

A partir de demà, 1 d’abril, les furgonetes (vehicles N1) sense distintiu ambiental de la DGT no podran accedir ni circular per la ZBE Rondes BCN en l’horari restringit, és a dir, de dilluns a divendres laborables de 7 a 20 hores.  A dia d’avui, aquestes representen un 0,88% del parc circulant de la ciutat i el 7% de totes les furgonetes que es desplacen per Barcelona. La xifra s’ha reduït de manera progressiva des de l’inici de la definició de la ZBE Rondes BCN, l’any 2017, quan les furgonetes sense etiqueta suposaven el 3,5% del parc circulant. Un gran nombre d’aquesta tipologia de vehicles sense etiqueta tenen més de 15 anys d’antiguitat.

L’aparcament BSM Mercat de Sant Antoni posa en servei una zona segura per a bicicletes

L’Ajuntament de Barcelona i BSM treballen per potenciar una mobilitat més sostenible, segura, equitativa, eficient, connectada i compartida, d’acord amb els objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, fomentant els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta. En aquest marc, una de les línies d’actuació recollides al pla és l’impuls d’una infraestructura d’aparcaments segurs per a les bicicletes a la ciutat.

TMB assumeix les línies d’autobús del nord de Nou Barris per millorar el servei

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) passarà a gestionar directament les línies d’autobús del sector nord del districte de Nou Barris a partir del proper mes de maig, després de deu anys de gestió indirecta, en una aposta per l’actualització i adequació del servei a la realitat de la demanda, l’evolució de la xarxa i els nivells de qualitat del conjunt del transport públic de Barcelona i la seva àrea.

Entra en servei el nou carril bici del passeig de la Zona Franca

L’Ajuntament de Barcelona treballa per avançar cap a un model de ciutat més sostenible, segur i saludable. Ho fa duent a terme actuacions per encaminar la mobilitat cap a modes com l’anar a peu, en transport públic o en bicicleta, d’acord amb el que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 i la Declaració d’Emergència Climàtica.

Afectacions a la mobilitat pel canvi de fase de les obres d’adaptació de l’intercanviador de Maragall

Les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’intercanviador de metro de Maragall (L4 i L5) que està executant el Departament de Territori i Sostenibilitat, inicien una nova fase, que comportarà afectacions en la mobilitat a partir de demà i fins al desembre vinent. En concret, els treballs per a executar l’obra civil del nou vestíbul previst a l’L4 requeriran el tall de la ronda del Guinardó entre els carrers de la Torre dels Pardals i del Segle XX i el desviament dels vehicles.

Barcelona es dota d’un sistema de radars a l’interior de la ciutat per reduir la velocitat i la sinistralitat

L’Ajuntament de Barcelona té entre les seves prioritats la reducció de l’accidentalitat i dels sinistres viaris a la capital catalana i, en aquest sentit, treballa de manera transversal per aplicar polítiques i mesures concretes que permetin reduir els sinistres de trànsit a la ciutat. Aquesta problemàtica s’aborda, per una banda, des de la conscienciació i la sensibilització de la ciutadania, i per l’altra, amb mesures concretes que permetin incidir i disminuir les conductes de risc.

Inici dels treballs de senyalització als laterals de l’avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes

Dilluns 8 de febrer, a partir de les 23:00 hores, s’inicien els treballs per implantar la nova senyalització vertical i horitzontal als laterals de l’avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes, amb la qual s’obligarà als vehicles a girar a la dreta cap a determinats carrers de la xarxa bàsica (vies de connexió), a excepció de les bicicletes i els taxis, que podran continuar en línia recta pels laterals. La mesura impedirà que el trànsit privat circuli en línia recta al llarg dels laterals.

S’efectua el canvi d’ubicació de les parades d’inici i final de les línies de bus regulars supramunicipals de la ronda de la Universitat

A partir d’aquest dilluns, 8 de febrer, coincidint amb la segona fase dels treballs de remodelació de la ronda de la Universitat, ja serà efectiu el canvi d’ubicació de les terminals d’11 de les 15 línies que operen a la ronda de la ronda de la Universitat. Concretament de les línies de: Lleida-Berga-Puigcerdà (1 línia), Olesa-Manresa (3 línies), Castelldefels-Port Ginesta (1 línia), Maresme-no exprés (3 línies) i Garraf (3 línies).

Barcelona reforçarà el dispositiu per garantir el compliment de la nova normativa de patinets

El 2 de gener del 2021 va entrar en vigor el Reial Decret aprovat pel Consell de Ministres, pel qual es modifiquen el Reglament General de Circulació i el Reglament General de Vehicles en matèria de mesures urbanes de trànsit. La nova normativa, d’aplicació estatal, regula les condicions de desplaçament dels vehicles de mobilitat personal (VMP) i els seus requisits tècnics.

El comerç de proximitat a Gràcia, sense cotxes

El Districte de Gràcia, amb la voluntat de fomentar i donar suport al comerç de proximitat i la restauració, tancarà el trànsit d’alguns carrers durant els dies previs a la festa de Reis.

Posada en servei del nou carril bici del carrer Aragó

La nova infraestructura, de 4,8 km de longitud, permet travessar tot l’Eixample i connectar amb els carrils bici de les vies transversals. Es tracta d’un carril bici unidireccional en sentit Llobregat, que discorre pel carrer Aragó, entre l’avinguda Meridiana i el carrer Tarragona.

Llum verda al Pla de Mobilitat Urbana 2024

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha aprovat inicialment el Pla de Mobilitat Urbana 2024. Ho ha fet amb els vots a favor del Govern municipal (Barcelona en Comú i PSC), l’abstenció d’ERC i Cs  i els vots en contra de JxCat,  PP i Barcelona pel canvi.

El Fòrum de Seguretat Viària clou que la visió gènere ha d’incorporar-se a les polítiques de seguretat viària

El tinent de l’alcaldia de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, i la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, han assistit aquest matí a la 26a edició Fòrum de Seguretat Viària que ha tractat sobre la dimensió humana de la seguretat viària.  També han estat presents Josep Mateu, president del RACC; Juli Gendrau, director del Servei Català de Trànsit; i Yolanda Doménech, psicòloga i directora de l’Associació Prevenció d’Accidents de Trànsit P(A)T.

L’Ajuntament de Barcelona reforça les sancions a les empreses de patinets d’ús compartit que actuen sense llicència a la via pública

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha iniciat un dispositiu específic amb l’objectiu de sancionar i requisar aquells patinets d’ús compartit que es trobin fent un ús intensiu de l’espai públic sense llicència i estacionant en espais no autoritzats, d’acord amb l’Ordenança d’Ús de les Vies i Espais Públics. L’Ajuntament de Barcelona compta amb les eines necessàries per poder sancionar i requisar els vehicles de les empreses de patinets de sharing que estan operant a la via pública sense l’autorització corresponent.

El Pla de Mobilitat Urbana 2024 concreta un total de 60 línies d’actuació i més de 300 mesures per assolir una mobilitat més sostenible, segura i saludable

Aquesta tarda el Govern Municipal ha presentat la proposta definitiva del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 a les entitats que integren el Pacte per la Mobilitat. El document final s’ha elaborat després de debatre la proposta inicial amb el conjunt d’associacions que formen part del pacte i altres entitats de la ciutat, a més dels partits del consistori. L’Ajuntament de Barcelona aposta per la participació i diàleg amb la voluntat d’incorporar en la mesura del possible els màxims suggeriments al pla. En total s’han dut a terme més de 30 reunions que s’han concretat en més de 70 hores de treball conjunt.