El confinament i el posterior distanciament social per l’impacte de la covid-19 ha generat situacions i dinàmiques que no s’havien viscut mai abans en les famílies.

A les llars i en altres espais de convivència es fa més necessari que mai disposar d’eines que facilitin la forma de relacionar-nos per afrontar els nous reptes que es plantegen: convivència continuada en espais reduïts, necessitat d’acompanyar els infants en la seva escolarització a distància, noves exigències en la conciliació familiar i laboral continuada, entre altres aspectes.

Activitats - Viure en família

Sense resultats

Recursos - Viure en família

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), juntament amb l'equip de Cultura Emocional Pública, han preparat tres càpsules centrades en l’educació emocional per oferir eines per la gestió i l'acompanyament emocional en la tornada a les aules després de la situació generada per la COVID-19. Aquest material pretén oferir també un espai que permeti parar i prendre consciència de la importància de les emocions, convidant a reflexionar sobre bons hàbits emocionals que de ben segur seran clau pels temps presents i pels que vindran. 

És un recurs pensat inicialment per a mestres i educadors/es però que també pot ser d'interès per a les famílies.

La “Guia de recomanacions i recursos per a la gestió i acompanyament emocional de la infància i l'adolescència en espais educatius i de lleure” té com a objectiu posar a l'abast un recurs breu i facilitador per acompanyar i formar des de les famílies, escoles, instituts, casals i centres de lleure els infants i adolescents.

Infografia elaborada pel Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya que complementa la guia de recomanacions i recursos per a la gestió i acompanyament emocional de la infància i l'adolescència en el lleure.

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per a professionals per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.  

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per a professionals per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.

"Està bé afavorir espais de diàleg, posar paraules al neguit i al moment que vivim. Preguntar com se senten per ajudar-los a alliberar el seu malestar. Apropar-nos per entendre què els hi passa en cada moment. Observar, acompanyar i parlar". Carme Ríos –psicòloga clínica de la UPPIJ- i Encarna Sánchez –psicòloga general sanitària de la UPPIJ- aborden en aquest Converses virtual com han viscut els infants les setmanes de confinament i orienten als pares i mares com acompanyar-los i explicar les circumstàncies excepcionals viscudes a causa de la pandèmia.

Jorge Tió comparteix amb aquesta sessió organitzada per l'Institut Docent i Recerca com se senten els #adolescents durant la situació de #confinament i com els pares i mares els poden acompanyar en aquestes circumstàncies excepcionals viscudes a causa de la pandèmia per la #COVID19.

La Dra. Alicia Valiente explica com reben els infants l'arribada del Coronavirus, les reaccions comunes que poden presentar i recomanen pautes per poder disminuir l'impacte negatiu de la situació des de la posició adulta. A més, explica com facilitar la comunicació i donar-los informació sobre la malaltia. 

El projecte "Com vas de salut mental?" dóna eines a les famílies perquè els joves puguin conèixer què és la salut mental, la relacionin amb el benestar i malestar emocionals i en puguin parlar de forma oberta per tal de demanar ajuda quan ho necessitin sense esperar que el problema es faci més gran.