Guia pràctica per als afectats d’iDental i per prevenir futures estafes

23/12/2020 - 19:25

Salut. L'Ajuntament vol informar totes les persones afectades per l’estafa d’aquesta cadena de clíniques dentals sobre quins són els seus drets

L’Ajuntament de Barcelona ha publicat la ‘Guia d’actuació per a persones afectades per iDental’, a través de la qual es vol informar totes les persones afectades per l’estafa d’aquesta cadena de clíniques dentals sobre quins són els seus drets. Més de 350.000 persones es van veure afectades pel tancament de les clíniques iDental, que van fer fallida el 2018 i va acabar amb tota la seva cúpula empresarial asseguda a la banqueta d’acusats i un frau a la Seguretat Social de gairebé 24 milions d’euros.

El document, elaborat durant el 2019 amb la col·laboració de la cooperativa jurídica Legales Sin Fronteras, indica els passos a seguir perquè retornin els diners per un tractament inacabat o per una possible negligència mèdica. A més, es faciliten models d’escrits per iniciar una reclamació i respostes concretes a temes pràctics en què es poden trobar les persones afectades per aquesta estafa o d’altres similars. D’aquesta manera, intenta ser útil per a altres casos com el de Dentix o per prevenir futures estafes en aquest sector.

La guia inclou un apartat final de recomanacions genèriques que cal tenir en compte davant de la contractació de qualsevol servei odontològic o de salut, i sobre com actuar davant de problemes en la prestació d’aquests serveis, tenint en compte les lliçons apreses en el cas iDental.

L’Ajuntament ha impulsat aquesta guia pràctica en el marc de la seva aposta per reduir l’impacte de les desigualtats socials en la salut. En aquesta línia, també s’han posat en marxa serveis d’odontologia adreçats a persones en situació de vulnerabilitat, derivades dels serveis socials de Barcelona. L’objectiu és posar en marxa determinats serveis i tractaments mèdics que, o bé no formen part de la cartera del sistema públic, o bé són limitats en relació amb la demanda existent.