Esteu aquí
Conferència 'Què ens treu la son?'
Planificar
Dies | Hores | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dijous |
a les 19:00 h |
Entrada general: 6 €
(inclou l'entrada a les exposicions) |
CosmoCaixa Barcelona
- Adreça:
- Carrer d'Isaac Newton, 26
- Districte:
- Sarrià-Sant Gervasi
- Barri:
- Sant Gervasi - la Bonanova
- Població:
- Barcelona
Per què a algunes persones els costa dormir a la nit i altres són tan matineres? Hi ha una hora òptima per prendre's la temperatura? Per què ens agafa fred quan ens estirem? Serveix d'alguna cosa prendre melatonina per dormir? Es pot "recuperar" la son perduda dormint com un tronc el cap de setmana? Ara que arriba el canvi d'hora, des del punt de vista de la nostra biologia és bo que canviem d'hora el rellotge dues vegades l'any?
Coneixem de sobres quina funció compleixen el cor, els pulmons o el ronyó, però no tenim tan clars conceptes com ara rellotge biològic o ritme circadiari. La doctora en Biologia Ángeles Rol de Lama ens ajudarà a entendre en què consisteix aquest tic-tac intern i les implicacions que té, ens explicarà per què dormim, quantes hores és saludable dormir i quins hàbits ens impedeixen descansar profundament. Serà una sessió col·laborativa, en la qual els assistents participaran i podran aportar els seus coneixements i dubtes.
A càrrec de:
Mari Ángeles Rol de Lama, doctora en Ciències Biològiques, professora titular i codirectora del Laboratori de Cronobiologia de la Universitat de Múrcia. Ha rebut 14 premis de recerca, és coautora de 3 patents i 9 registres de la propietat intel·lectual. Membre de la Societat Espanyola del Son, amb una experiència extensa en recerca en ritmes biològics i en disrupció del sistema circadiari.
Sergio Ferrer, periodista científic. Llicenciat en Biologia, editor en diversos mitjans digitals i premsa escrita de ciència i col·laborador de l'Agència Sinc.