Mesura
3.2
Impuls de l’associacionisme comercial

2018Mesura plurianual 2017-2021
Un espai que integra dinàmiques comunes és l’associacionisme comercial. A Sant Andreu, segons dades de l’Enquesta d’Activitat del Sector Comercial de Barcelona 2015, el comerç associat representa el 19,8%, una xifra sensiblement inferior a la mitjana de la ciutat (29,3%).
El Pla vol promoure la vertebració del món comercial a Sant Andreu al voltant d’entitats sòlides i sostenibles, amb vista a equiparar la densitat del teixit comercial a la del conjunt de districtes de Barcelona. Una promoció que passa per treballar en diferents direccions: professionalitzar les associacions i eixos, articular una proposta de valor atractiva per als i les comerciants, assegurar la massa crítica necessària per a la seva sostenibilitat econòmica i promoure la dimensió suficient per garantir-ne la capacitat d’autofinançar-se.
Algunes actuacions que el Pla contempla per impulsar l’associacionisme comercial, són:
- El programa Xarxa comercial en creixement, per professionalitzar la gestió de les entitats de comerç associat del Districte.
- Donar suport a l’elaboració d’un catàleg de serveis i activitats de cada associació que permeti visibilitzar la seva tasca, així com els avantatges d’estar-hi associat.
- Establir sinergies entre els mercats i el comerç de proximitat del seu entorn per aconseguir un reforç mutu.
- Desenvolupar accions per generar associacions més plurals que integrin comerciants d’origen divers.
- Promoure la col·laboració per l’intercanvi d’experiències entre associacions i eixos comercials per a l’optimització de recursos.