Actualment la ciutat compta amb 113 espais per a la recàrrega elèctrica, el 80,6% es troben en aparcaments públics i la resta a la via pública. La majoria són o bé exclusius per a motocicletes o punts oberts a tot tipus de vehicles elèctrics. La resta són punt de recàrrega semi ràpida i ràpida, exclusius per a taxis o per vehicles de distribució urbana.
Els 550 punts de subministrament elèctric que la nova regulació de l’Ajuntament de Barcelona preveu es trobaran principalment en aparcaments d’accés públic i també a l’entorn de les rondes i als polígons industrials, on hi ha més volum de vehicles privats. Es distribuiran per tota la ciutat tenint en compte les zones de més afluència de vehicles.
S’implantaran tres tipus d’instal·lacions de recàrrega elèctrica o de intercanvi de bateries:
- “Electrolineres”: Seran instal·lacions de recàrrega elèctrica de pagament per a vehicles elèctric o híbrids. Les benzineres que hi ha a Barcelona podran reconvertir-se per poder oferir aquest servei a les seves estacions. Se n’admet la ubicació a l’entorn de les rondes, les vies d’accés al nus de la Trinitat i les àrees industrials (Zona Franca i Besòs). I en algunes zones dels barris del Carmel, Can Baró, Font d’en Fargues i Guinardó i de la part nord de Sant Martí (la Verneda i la Pau, Sant Martí de Provençals, Provençals del Poblenou i el Besòs i el Maresme) on avui dia no hi ha prou aparcaments per acollir aquests espais de recàrrega.
- Estacions de recàrrega o intercanvi de bateries: S’ubicaran en aparcaments, soterrats o en calçada, en règim d’explotació horària o rotació i en aparcaments de centres comercials. Els punts de recàrrega es trobaran a la planta baixa o a la planta -1.
- Punts d’intercanvi de bateries: Seran espais per a l’intercanvi de bateries extraibles de vehicles de mobilitat personal com bicicletes o patinets elèctrics.