El programa Comerç a Punt du a terme una diagnosi d’avaluació dels punts forts i febles de restaurants, botigues de roba i supermercats, entre d’altres, i dissenya un pla d’acció en funció de les necessitats particulars. Els plans específics per combatre els efectes de la pandèmia es desenvolupen amb el suport de persones expertes que visiten els comerços.
Del total d’establiments que hi han participat des del juliol del 2020 fins al juliol d’enguany, més de la meitat són dels districtes de Sant Martí, Sant Andreu, l’Eixample i Ciutat Vella.
El programa, en què també participa Barcelona Activa, forma part dels ajuts del Centre Econòmic de Coordinació i Resposta (CECORE), que es va posar en marxa arran de la nova situació econòmica i els efectes provocats per la covid-19 en l’economia de la ciutat. Els comerços que hi vulguin participar poden fer-ho a través del web o del correu electrònic proximitat@barcelonactiva.cat.
Impuls a la digitalització del comerç
El programa Comerç a Punt forma part d’un paquet de mesures més ampli de suport al comerç, que inclou assessorament per crear plans digitals i accés a un catàleg formatiu amb més de cinquanta cursos en línia. Durant el darrer any l’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa ha atès més de tres-cents establiments, amb plans adaptats a cada negoci.