Acord municipal per agilitar els tràmits administratius de les empreses

17/10/2020 - 20:12 h

L'acord amb el Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya permet l'establiment de vies per tal que els tràmits administratius a què s'han d'afrontar les empreses puguin ser més àgils

Barcelona Activa ha establert una col·laboració amb el Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya per tal d’oferir informació i accés a serveis de gestió administrativa i assessorament especialitzat a les empreses de la ciutat que hagin de reestructurar-se, endeutar-se o tancar i realitzar tràmits institucionals poc freqüents i gestions complexes per primera vegada arran de la crisi provocada per la covid-19.

Els serveis que es potencien amb aquest acord i que s’ofereixen des de l’Oficina d’Atenció a les Empreses són de tres tipus:

– Acompanyament d’empreses joves o acabades de constituir en les obligacions laborals, fiscals i administratives bàsiques, fent èmfasi en les noves altes i constitucions que requereixen definir els seus procediments administratius. Una de les primeres necessitats de les noves societats és, precisament, trobar una gestoria.

– Assessorament en processos de segona oportunitat, de liquidació i tancament ordenat de l’activitat, destinat a empreses o autònoms en situació de crisi, amb problemes per fer front a pagaments o en un context d’insolvència i fallida.

– Suport en aterratge empresarial i inversió internacional relativa a la creació de filials o aspectes de fiscalitat, destinada a empreses estrangeres que es volen instal·lar a Barcelona.

Actualment hi ha més de sis-cents gestors administratius col·legiats al Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya que donen servei d’assessorament a empreses i autònoms a la ciutat i la seva província.