En marxa un telèfon de suport emocional per a la ciutadania

29/03/2020 - 11:11 h

L’objectiu és prevenir el deteriorament de la salut mental que pot provocar la situació de confinament, sobretot, entre les persones més vulnerables.

L’Ajuntament de Barcelona i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC) han acordat posar en marxa un nou servei d’atenció telefònica per donar suport emocional a la ciutadania. La mesura s’ha pres davant l’alerta sanitària originada per la Covid-19 i tindrà una vigència inicial de tres mesos. L’objectiu és vetllar per la salut mental i emocional de la població, sobretot, de les persones més vulnerables, davant el possible deteriorament com a conseqüència del confinament.

El telèfon és el 649 756 713
i l’horari és de dilluns a diumenge
de 9 a 20 h

Al principi s’activaran quatre línies, que podran arribar a un màxim de divuit d’acord amb la demanda, i 36 psicòlegs i psicòlogues amb experiència en emergències atendran les trucades. Estarà a disposició de qualsevol persona que ho necessiti i, si es determina, es faran derivacions al servei psiquiàtric o psicoterapèutic pertinent.

Aquest nou servei d’atenció psicològica per a la ciutadania en general es complementa amb altres serveis específics per a diferents sectors:

  • Suport emocional als autònoms i autònomes: el número és el 900.505.805 (clau d’accés AUTONOMS2020) i funciona de 6 a 24 h.
  • Suport emocional a les treballadores de la llar i de la cura: el número és el 900.505.805 (clau d’accés DOMICILIO2020) i funciona de 6 a 24 h.
  • Suport psicològic per al personal municipal en serveis essencials: el Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aquest nou servei d’assessorament psicològic.
  • Suport psicològic per a altres professionals de serveis essencials: el número és el 935.678.856 i l’horari d’atenció és de dilluns a diumenge de 9 a 20 h.
  • Telèfon de l’Esperança: el número és el 682.900.500 i funciona les 24 hores al dia els 365 dies de l’any.
  • Serveis de suport específic per a joves que s’han adaptat a la nova situació:
    • Els punts Aquí t’escoltem es poden contactar telemàticament amb per consultar qualsevol tema de caire emocional enviant un correu a consulta_aquitescoltem@bcn.cat.
    • El Konsulta’m, el servei per a joves i adolescents impulsat per la Taula de Salut Mental de Barcelona, ofereix atenció telefònica i per correu electrònic:
      • Sant Martí: 600.460.754 konsultam_SM@parcdesalutmar.cat
      • Ciutat Vella: 600.460.754 konsultam_CV@parcdesalutmar.cat
      • Sarrià i les Corts: 672.642.573 konsultam@chmcorts.com
      • Sants-Montjuïc: 661.708.940 consultajove@fhspereclaver.org
      • Sant Andreu: 652.588.686 konsultamsantandreu@fetb.org
      • Nou Barris: 686.791.271 konsultam@csm9b.com
      • Horta-Guinardó: 648.886.626 konsultam.hsrafael@hospitalarias.es