Canvi d’horari en el 010

24/07/2019 - 10:48 h

Ajuntament. A partir del 15 de juliol, l’atenció a la ciutadania a través d’aquest servei telefònic comença a les 7 h i finalitza a les 23 h.

A partir del 15 de juliol, l’atenció a la ciutadania a través d’aquest servei telefònic comença a les 7 h i finalitza a les 23 h.

Fins ara, l’atenció telefònica d’aquest servei d’informació municipal s’oferia les 24 hores del dia. Amb aquest canvi, s’elimina la franja nocturna perquè rebia un volum escàs de trucades. El servei continua funcionant els 365 dies de l’any i preserva la seva gratuïtat.

Durant l’horari de funcionament, el 010 millora l’atenció a la ciutadania donat que el personal que feia el torn de nit s’ha distribuït en els horaris de més demanda.

Aquesta modificació de l’horari és una de les novetats del nou model que l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa durant aquest mes de juliol. Altres millores són:

  • Priorització de les trucades relacionades amb els tràmits.
  • Suport en la tramitació telemàtica.
  • Nou sistema de facturació.
  • En cas que les línies estiguin saturades, es recull el telèfon de la persona que truca per tornar-li la trucada.

El telèfon 010 és un servei d’Informació municipal i general que té com a objectius ajudar la ciutadania a realitzar algunes gestions i a resoldre els seus dubtes sobre la ciutat i l’àmbit metropolità. El servei dona resposta a consultes sobre els següents aspectes:

  • Agenda d’actes
  • Equipaments i serveis
  • Tràmits

Actualment, s’hi poden fer més de 100 tràmits a través del 010, així es redueix el temps que la ciutadania necessita per realitzar-los. A més,  es dona resposta als col·lectius que tenen dificultats a l’hora de fer gestions a través del web.

El 010 és gratuït si es truca des de l’àrea metropolitana. Per a trucades de fora de l’àrea, s’ha de fer servir el telèfon 93 153 70 10 (tarifa ordinària).