Del total de persones ateses per urgències, 626 van rebre atenció en el seu domicili i la resta de serveis s’han ofert telefònicament, presencialment a les oficines del CUESB o al carrer. Durant el mes de març, el primer mes de l’emergència sanitària, l’equip va atendre 3.856 persones, més del 38% del total.
Quan es va decretar l’estat d’alarma, el CUESB va posar en marxa sis dispositius amb capacitat per atendre 700 persones sense llar i va augmentar el repartiment d’àpats a domicili per a les persones més vulnerables fins a principis de maig.
Durant l’emergència sanitària el Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona ha registrat un increment de demandes de suport relacionades amb l’angoixa, la por i el desconcert; per no poder atendre els familiars dependents que viuen sols, i situacions de violència masclista o familiar.
Aquest any 2020, el CUESB ha reforçat i ampliat la plantilla amb 19 treballadors i treballadores més (de manera que arriba als 93 professionals), ha renovat i augmentat la flota de vehicles, i ha modificat l’uniforme mantenint el color blau que el caracteritza.
Servei de referència
L’any 2019, ha consolidat el CUESB com a servei de referència pel que fa a l’atenció psicosocial a les persones afectades en situacions d’emergència i urgència social a Barcelona. L’any passat es va atendre un total de 223 emergències i 15.277 persones per urgències.
El Centre ofereix servei durant les 24 hores del dia els 365 dies de l’any. L’equip està format per personal especialitzat en psicologia, en treball social i per experts i expertes en l’atenció en situacions de crisi. El centre atén persones en situació de crisi social com poden ser persones grans o infants que pateixen desatenció, persones que han perdut l’habitatge i no tenen recursos propis o persones que es veuen afectades per sinistres com incendis, inundacions o accidents.