Els serveis de joventut han fet més de 13.000 atencions telemàtiques durant l’estat d’alarma

24/08/2020 - 17:49 h

A través de nous canals d’atenció, han garantit l’acompanyament emocional i el suport psicològic a adolescents, joves i les seves famílies. A més, s’ha reforçat la formació en línia i l’organització d’activitats durant l’estiu.

Els serveis d’atenció als adolescents i joves de l’Ajuntament han realitzat 13.091 atencions telemàtiques durant l’estat d’alarma i fins al 30 de juny. Les més nombroses han estat les atencions grupals o obertes per internet, en les quals van participar 6.548 joves, però també s’ha donat resposta individual a fins a 6.523 consultes, demandes d’assessoria o atencions singulars. Del conjunt de consultes i atencions, fins a 1.968 accions i respostes han estat relacionades directament amb la covid-19.

Psicòlegs, educadors i informadors han atès els diversos serveis on s’han habilitat noves línies telefòniques, canals de WhatsApp i espais web per atendre les necessitats derivades de la situació d’emergència sanitària.

Més formació i activitats

L’organització de tallers al compte de Twitter del Departament de Joventut, @bcn_joventut, ha reforçat la formació i l’assessorament sobre diversos temes d’interès per als joves, com l’orientació educativa, la gestió de conflictes, els ERTO o la gestió de la por i de l’amor.

A més, l’oferta extraordinària d’activitats durant l’estiu ha inclòs l’organització de dues-centes activitats al juliol, amb la participació de 1.500 persones, i d’altres que encara s’estan duent a terme.

Trobareu tota la informació sobre els serveis del Departament de Joventut al web barcelona.cat/joventut.