Impuls decidit al consum de proximitat dels barris de la ciutat

24/06/2020 - 12:12 h

Comerç i mercats. La campanya “Compra a prop. Som comerç. Fem Barcelona” fomenta el comerç de proximitat als barris i anima les barcelonines i els barcelonins a utilitzar la seva força de consum per contrarestar les conseqüències de la covid-19 en el sector

La campanya “Compra a prop. Som comerç. Fem Barcelona” fomenta el comerç de proximitat als barris i anima les barcelonines i els barcelonins a utilitzar la seva força de consum per contrarestar les conseqüències de la covid-19 en el sector

El comerç i la restauració són una de les activitats econòmiques més importants de la ciutat, i suposen el 21% del total de l’economia. En concret, Barcelona disposa de 61.000 comerços, dels quals 9.300 són establiments de restauració i 43 són mercats municipals.

El comerç més proper és un element clau i representatiu de la ciutat, que afavoreix la cohesió social i la convivència del veïnat. La campanya “Compra a prop. Som comerç. Fem Barcelona” és una crida a la responsabilitat de la ciutadania per contribuir a preservar el comerç de proximitat.

Reactivar el comerç i la restauració després de la covid-19

Durant l’estat d’alarma, el consistori va treballar en el Pla de reactivació del comerç i la restauració per pal·liar els efectes que la crisi podia tenir en un sector molt important i que fa avançar la ciutat. El pla comprèn més de quaranta mesures específiques per protegir, fomentar i reactivar el comerç de proximitat.

Amb l’objectiu d’aportar liquiditat i de mantenir vius el màxim nombre de negocis, s’han establert les mesures següents:

També s’han establert mesures per garantir la seguretat dels establiments comercials:

La davallada de visitants ha tingut un efecte notable al centre de la ciutat, i s’ha optat per adaptar la promoció a la nova realitat, pensant en el client local:

  • Més il·luminació per Nadal al centre de Barcelona i els eixos comercials.
  • Incidència especial al comerç del centre per dinamitzar l’espai públic.

Finalment, es preveu potenciar la innovació, la professionalització i el treball conjunt dels comerços i associacions, amb mesures per ajudar a la digitalització dels comerços amb subvencions directes, suport tècnic a càrrec de Barcelona Activa o cursos en línia.