Línia semidirecta de bus X1: més de 130.000 viatgers els dos primers mesos

13/12/2021 - 06:49 h

També s'introduirà properament una nova parada per cada sentit en el recorregut de l’X1 en la intersecció amb el carrer Marina, a prop del metro Monumental: a la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla (on ja s’aturen l’H12 i la 7), i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant (on es col·locarà una nova marquesina amb pantalla d’informació).

La línia X1, del nou servei semidirecte XPRESBus que es va posar en marxa el 20 de setembre per connectar les places de Francesc Macià i de les Glòries amb el centre de Barcelona, acumula un total de 130.486 viatgers, amb un grau d’utilització creixent que ha assolit diferents dies les 3.000 validacions, amb una mitjana de 2.800 l’última setmana completa, i continua en ascens.

Aquest volum de passatge és el previst per a la fase inicial i equival al 70% de la demanda potencial calculada per aquesta línia al final del període d’arrelament de la línia, d’un any com a mínim, xifrada en 4.000 viatgers.

La línia semidirecta X1 de TMB enllaça el sector central de la ciutat amb els nodes de transport de les places de les Glòries i Francesc Macià, on conflueixen les línies de tramvia T1, T2 i T3, en el primer cas, i T4, T5 i T6 en el segon.

Es tracta d’un nou tipus de línia eficient orientada a la captació de noves persones usuàries del transport públic, en especial entre les residents als municipis metropolitans, que es distingeix per l’alta freqüència, de 8 minuts, i la rapidesa i la connectivitat.

Això explica que les parades amb més freqüència siguin les d’origen, Diagonal – Francesc Macià, en primer lloc, i Mercat dels Encants, en segon, on els transbordaments fàcils amb els tramvies donen una solució de connexió ràpida amb el centre de la ciutat.

Un dels trets diferencials del concepte XPRESBus és que, amb poques parades i la circulació per carrils reservats, es pot escurçar el temps de viatge. En aquest sentit, la línia X1 ha estat un èxit, ja que assoleix en molts trajectes una velocitat comercial (que inclou les aturades en semàfors i parades) superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.

Noves parades a la Monumental

Fruit de l’anàlisi realitzada després de les primeres setmanes de funcionament, TMB introduirà una nova parada per cada sentit en el recorregut de l’X1 en la intersecció amb el carrer Marina, a prop del metro Monumental. Les noves parades se situaran a la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla (on ja s’aturen l’H12 i la 7), i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant (on es col·locarà una nova marquesina amb pantalla d’informació) i està previst que entrin en servei el dilluns 13 de desembre.

Amb les noves parades l’X1 passarà a tenir un intercanvi amb la línia 2 de metro i una millor cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.

 

Més informació