Nou impuls a la xarxa ciclista

13/10/2021 - 13:10 h

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Amb les actuacions previstes, la xarxa de carrils bici arribarà a 272 carrils, més de 1.000 si s’hi afegeixen els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns urbans pacificats, com les superilles.

Concretament, a Sant Martí s’han previst les següents actuacions:

Nous carrils bici a grans avingudes i eixos de ciutat

    • Còrsega (Freser – Castillejos): nou carril bici segregat unidireccional. Les obres s’iniciaran el 2022. Es tracta d’un carril bici complementari al de passeig Maragall que connectarà el carril bici d’aquesta via amb el carril bici de Castillejos.
    • Independència – Badajoz (Sant Antoni Mª Claret – Passeig Marítim): nou carril bici segregat unidireccional. Les obres s’iniciaran el 2022. L’actuació configurarà un itinerari ciclista vertical que discorrerà en sentit muntanya des del front litoral fins a l’Hospital de Sant Pau, passant per la plaça de les Glòries.
    • Mallorca (Clot- Tarragona): nou carril bici segregat unidireccional. Les obres s’iniciaran el 2022. Es configurarà un nou eix horitzontal que creuarà la ciutat en sentit Llobregat, unint el barri del Clot amb l’Estació de Sants a través de l’Eixample.

Baixada dels carrils bici a la calçada

    • Avinguda Diagonal (Josep Pla – Badajoz): es baixarà l’actual carril bici de la vorera i es desdoblarà, construint dos carrils bici segregats unidireccionals en calçada. Les obres s’iniciaran el 2022.
    • Gran Via de les Corts Catalanes (Pau Claris – Marina): intervenció per baixar l’actual carril bici de la vorera, recuperant-la per al vianant i creant dos nous carril segregat en calçada lateral. S’iniciarà el 2021.
    • Front Litoral (Arquitecte Sert – Llacuna): s’eliminarà l’itinerari ciclista actual que discorre pel pas dels vianants i es crearà un carril bici segregat bidireccional en calçada. La intervenció permetrà instal·lar un gran nombre d’aparcabicicletes. S’iniciarà el 2022.

Carrils bici derivat d’altres actuacions

Actualment hi ha diversos projectes de reurbanització en diferent estat de tramitació que preveuen carrils bici. A Sant Martí són:

    • L’entorn de l’escola Casas
    • L’àmbit relacionat amb el projecte de Canòpia
    • Avinguda Meridiana
    • La primera fase de connexió del tramvia per la Diagonal

A banda, també hi ha el projecte de construcció per la implantació d’un carril bici al carrer del Clot, entre els carrers Aragó i Espronceda.

La xarxa pedalable, al Pla Superilla Barcelona 

L’ampliació de la xarxa pedalable s’emmarca en el pla Superilla Barcelona per impulsar un model de ciutat més saludable, sostenible i ple de vida veïnal.

Les actuacions urbanístiques executades i previstes, amb el detall de totes les actuacions a la xarxa pedalable, es poden consultar al nou mapa interactiu.

Més informació