El dimecres 12 de juny la sala d’actes de la seu del Districte de Sant Martí va acollir l’acte de presentació del Pla estratègic “Propostes per millorar la participació dels infants a la ciutat”.
En la trobada hi va participar l’alumnat de les escoles Els Porxos i La Pau, que va fer arribar les seves propostes a diferents representants municipals del districte, entre els quals Javier Rodríguez, comissionat de Polítiques d’Infància, Adolescència, Joventut i LGTBI, i Helena Sans, consellera d’Educació, Salut i Participació del Districte de Sant Martí. Després d’explicar l’experiència i intercanviar opinions i reflexions amb totes les persones assistents, l’alumnat participant va rebre un diploma d’agraïment i reconeixement per la feina feta.
Temes que preocupen i propostes d’acció
El projecte Imcitizen és finançat pel programa CERV-2022-CHILD de la Unió Europea, i coordinat per Ana M. Novella del Grup de Recerca en Educació en valors (GREM-UB). És d’abast nacional i fa incidència en la participació de la infància a nivell local, nacional i europeu.
En aquest cas concret, les propostes i accions per transformar la ciutat en el marc de la participació infantil han estat treballades per les plataformes Imcitizen de les dues escoles, que s’han posat en contacte amb vuit plataformes d’altres indrets d’Espanya.
Durant el procés de recollida d’idees també s’han recollit les aportacions d’infants dels casals infantils, ludoteques i centre obert del districte de Sant Martí a través de la proposta Passem a l’acció, amb enllaços als pòdcasts que han fet l’alumnat d’ambdus escoles per adreçar-se als infants dels altres equipaments.
La participació dels infants a Barcelona
Recentment, l’alumnat de Sant Martí també ha participat en altres iniciatives per fomentar la participació a la ciutat, com ara el projecte Volem Decidir! o el grup Altaveu. Barcelona també impulsa diferents programes i experiències de participació per tal que els infants i adolescents puguin exercir aquest dret reconegut en la Convenció dels Drets dels Infants.