Un simulador que ens diu les ajudes socials a què tenim dret

22/12/2018 - 23:04 h

Serveis socials. El nou espai web funciona d’una manera totalment anònima, i dona la informació independentment de quina sigui l’Administració que gestiona cada ajuda

El nou espai web funciona d’una manera totalment anònima, i dona la informació independentment de quina sigui l’Administració que gestiona cada ajuda

El simulador d’ajudes barcelona.cat/lesmevesajudes ha de servir per donar més informació i augmentar la transparència i acabar per desestigmatitzar la demanda de prestacions, ja que es pot consultar des de casa; i per facilitar l’accés als diferents tipus d’ajuts. Aquesta eina parteix del raonament que hi ha persones que no accedeixen a les prestacions públiques perquè no estan informades dels drets que tenen i per la complexitat de la tramitació de les ajudes.

En total, a totes les administracions existeixen més de dues-centes ajudes públiques, que aquest web fa més accessibles. L’espai funciona de manera anònima; i un cop introduïdes les dades, el sistema calcula quines són les ajudes que es poden sol·licitar en cada cas i una estimació de l’import, i també explica com es tramita cada ajuda.

Prestacions d’aquesta primera fase
-el fons extraordinari d’ajudes d’emergència social de 0 a 16 anys
-les ajudes de menjador escolar
-la renda garantida ciutadana
-les subvencions de pagament de lloguer
-les rendes actives d’inserció per a aturats de llarga durada, per a víctimes de violència de gènere o per a persones amb discapacitat

En una segona fase està previst incorporar-hi la targeta rosa, bons socials de subministraments energètics, pensions no contributives, el subsidi de desocupació, les prestacions a la Llei de dependència, entre altres.

Eina d’intel·ligència col·lectiva

Posar a disposició de la ciutadania noves eines digitals d’apoderament que millorin la comunicació i saber utilitzar de forma correcta les dades que genera el mateix sistema pot ajudar a consolidar una gestió diària més eficient i útil per als i les professionals i també per a les persones usuàries.

D’acord amb 300.000 expedients reals s’ha creat una eina d’intel·ligència col·lectiva que agrupa les demandes, els problemes i els recursos disponibles per ajudar els i les professionals pel que fa a la presa de decisions. La finalitat és millorar el dia a dia dels professionals i que puguin alliberar hores de tasques menys productives.