La nova línia podrà assolir velocitats comercials de 15 km/h i fer els trajectes entre els extrems i el centre de la ciutat en uns 12 minuts, amb un estalvi respecte de les alternatives d’autobús, com ara les línies 6 i 7. El seu horari serà de 7 a 22 h (els dies feiners de setembre a juny), amb una freqüència de pas de 8 minuts.
S’inaugurarà així un nou tipus de línia eficient orientada a la captació de nous usuaris del transport públic que operarà amb la marca XPRESBus i es distingirà pel color negre i la lletra X anteposada al número de línia.
El bus X1 serà la primera línia de TMB
que circularà pel carril bus del carrer d’Aragó
La nova línia X1 (Francesc Macià – centre ciutat – Glòries), que no en substituirà cap, s’ha dissenyat amb característiques que la diferencien de la resta de l’oferta:
- Circulació per carrils reservats (anada per Villarroel i Gran Via, tornada per Aragó i Urgell).
- Només quatre parades per sentit (Hospital Clínic, Universitat / Aribau, passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan) més les dues terminals. En total deu parades, de les quals quatre seran de nova creació i d’ús exclusiu de la X1.
- Vocació intermodal (relligar transports públics existents i futurs).
- Vehicles de baixes o nul·les emissions (inicialment sis híbrids de gas de longitud estàndard, posteriorment s’hi incorporaran els elèctrics de pila d’hidrogen que s’estan fabricant).
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) desenvoluparà una àmplia campanya de difusió per donar a conèixer la nova línia.
Més trens al metro en hora punta
Amb l’inici del període lectiu, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tornarà a incrementar l’oferta de transport públic per afavorir una mobilitat sostenible en els desplaçaments quotidians. A partir del dilluns 13 de setembre, a les línies convencionals de metro (L1-L5, les de més càrrega de passatge) a l’hora punta (de 6 a 10 del matí) hi circularan cinc trens més que la setmana actual i dos trens més que en les mateixes dates del 2020.