Pla d’acció per reactivar el turisme a la ciutat

02/07/2020 - 00:08 h

Turisme. El pla, impulsat per Turisme de Barcelona, consta de 44 accions sobre el turisme urbà, de lleure o vacacional i 21 per reforçar el turisme de reunions, i s’implementarà al llarg de l’any a mesura que es recuperi la demanda

El pla, impulsat per Turisme de Barcelona, consta de 44 accions sobre el turisme urbà, de lleure o vacacional i 21 per reforçar el turisme de reunions, i s’implementarà al llarg de l’any a mesura que es recuperi la demanda

Des de la convicció que reimpulsar el turisme és clau per garantir la continuïtat de llocs de treball directes a la ciutat i per reactivar l’economia, el Consorci Turisme de Barcelona posa en marxa un pla amb 44 accions, 23 per reforçar el turisme urbà, de lleure o vacacional i 21 per reforçar el turisme de reunions. El calendari previst s’estén fins a finals d’any i s’executarà a mesura que es recuperi la demanda, adaptant-se al procés d’obertura de fronteres i a la connectivitat aèria.

Pel que fa al turisme urbà, de lleure o vacacional, les 23 accions es divideixen en quatre fases d’aplicació.

  • Primera fase

Durarà fins al setembre i té com a objectiu recuperar la confiança a partir del consum local de Barcelona i l’àrea metropolitana. Per aquest motiu, 150 empreses del sector s’han aliat amb Turisme de Barcelona per promocionar i reimpulsar la ciutat entre els ciutadans.

Fruit d’aquesta aliança, Turisme de Barcelona posa en marxa la campanya “Viu Barcelona” amb Barcelona Market Place, un web a través del qual es podrà accedir a més de dues-centes activitats i experiències, segmentades per temes i tipus de productes, i en què s’aniran incorporant experiències i serveis.

Per accedir-hi cal adreçar-se al web visitbarcelona.com/marketplace o bé a maiensaturem.barcelona. També es podrà consultar l’oferta i gestionar les reserves a través de l’aplicació City Trips, que Turisme Barcelona ha promogut gràcies a un acord amb el RACC.

El mercat web i l’aplicació es presenten en quatre idiomes (català, castellà, francès i anglès), i segons l’èxit i l’evolució que tinguin, continuaran després del setembre.

  • Segona fase

Començarà a mitjan juliol amb el llançament d’una campanya de comunicació, essencialment digital, que s’allargarà fins a final d’any per enfortir la imatge de Barcelona, amb l’objectiu de promoure les visites del mercat domèstic i de proximitat fomentant l’accés a la ciutat per vies terrestres i segmentant i diversificant l’oferta.

En aquesta campanya s’impulsaran acords de comàrqueting amb altres ciutats de l’Estat i amb operadors com Renfe o Vueling i es potenciarà la col·laboració de les empreses de transport, ja que el 71,3% dels visitants reserven el transport principal d’arribada directament a la companyia.

Renfe actuarà com a soci en les accions de promoció de Turisme de Barcelona i difondrà Barcelona al seu web i en diferents espais i suports de comunicació en estacions i a l’interior dels combois.

A més, d’acord amb la Xarxa de Ciutats TGV i en el marc de la campanya “Yo viajo porque me toca”, Turisme de Barcelona i Turisme de Sevilla han signat un acord per estendre aquesta campanya al mercat francès.

  • Tercera fase

Començarà a finals d’agost o a principis de setembre i s’adreçarà als mercats madurs europeus que tradicionalment visiten Barcelona en un moment en què es preveu que s’hagi normalitzat la mobilitat entre els països de l’espai Shengen i altres països: el Regne Unit (8,1%), França (7,7%), Alemanya (5,5%), Holanda (2,3%), Itàlia (6,2%), els països nòrdics (2,6%) i Suïssa (6,1%).

En aquesta fase, més internacional, el mercat web ampliarà l’oferta de productes pensant en els interessos d’aquests visitants.

  • Quarta fase

Als mesos d’octubre i novembre, Turisme de Barcelona, amb la col·laboració del sector privat, llançarà una campanya de màrqueting que posarà el focus en el sud-est asiàtic (0,6% de quota) i la Xina (0,8%), mercats amb un gran potencial de viatge, amb economies en expansió i amb Singapur al capdavant (pensant també en l’any nou xinès, al febrer del 2021).

A finals d’any es faran diverses accions per al mercat nord-americà (11,7% de quota), amb una acció amb Virtuoso, la xarxa americana d’agències de viatges de luxe, i diferents iniciatives amb altres actors estratègics com American Airlines.

En aquesta fase començarà el procediment d’anàlisi de les accions que es desenvoluparan el 2021 per promoure el reposicionament de Barcelona al mapa internacional, consolidant també les etapes anteriors.

Turisme de reunions

Durant la crisi sanitària, el Barcelona Convention Bureau (BCB) ha mantingut l’activitat amb diferents trobades virtuals amb representants d’associacions mèdiques i científiques per fidelitzar les relacions i proposar Barcelona per a futurs congressos. Gràcies a aquesta activitat s’han pogut confirmar el IADR Meeting, el 2025, al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), amb més de 5.000 delegats; el Bio-Europe Spring, el 2021, al CCIB, amb 2.500 persones; un congrés mèdic el 2023, i un congrés sobre ciclisme el 2021.

El pla d’accions del BCB consta d’un total de 21 accions des d’ara fins a finals d’any i té com a element principal la IBTM World de Barcelona, a principis de desembre, que és una de les tres fires més rellevants de turisme de reunions en l’àmbit mundial i que serà el primer esdeveniment important del sector del comerç postcrisi.