Les 27 persones seleccionades, que tenen almenys un 33% de grau de discapacitat i un 25% de discapacitat intel·lectual, dispoesn de l’assessorament i l’acompanyament de l’Equip d’Assessorament Laboral de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. També hi ha un pla d’acollida per facilitar la incorporació de cada treballador i treballadora al seu lloc de treball.
Les funcions dels nous treballadors són tasques de suport, com classificar i distribuir correspondència, documentació i material d’oficina; fer tasques bàsiques de manteniment de les instal·lacions; fotocopiar, escanejar i arxivar documents; atendre persones, i col·laborar amb la gestió de residus i el reciclatge de paper, envasos i vidre.
Aquesta incorporació permet complir l’Estatut bàsic de l’empleat públic, que estableix que un 2% dels llocs de treball han de ser per a persones amb discapacitat intel·lectual. A més, també s’alinea amb l’article 27 de la Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat, que estipula que les persones amb discapacitat tenen dret a treballar i a escollir lliurement la seva feina.
La Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat preparen més convocatòries per arribar a l’objectiu de 58 llocs de treball de nova creació.