El Meu Bus va néixer a Torre Baró, en el marc del Pla de Barris, per oferir un servei més personalitzat (cada usuari sol·licita quan i on vol viatjar), més ràpid (no hi ha traçat fixe sinó parades que es recorren en funció dels trajectes sol·licitats), més eficient (el bus no circula si no hi ha demanda) i amb menys temps d’espera a les parades. Vistos els bons resultats de l’experiència en aquell barri (més de 860 persones registrades, valoracions i índexs de recomanació molt alts), l’Ajuntament de Barcelona i TMB han decidit començar a aplicar el model a altres línies de baixa demanda, començant per les 24 de Bus del Barri.
Segons la planificació actual, a tota la ciutat es crearan vuit àrees de servei d’autobús a demanda, de les quals tres podran entrar en funcionament l’últim trimestre de 2021 (entre parèntesis les línies actuals de referència):
- Horta – Guinardó (135)
- Sarrià – Sant Gervasi (118 i 128)
- Ciutat Vella i el Poble-sec (120 i 121)
En aquestes àrees, les economies d’escala permeten compartir recursos i donar un millor servei al ciutadà, sent més directes i més eficients, no desaprofitant viatges en buit. Per a aquesta tasca de disseny es treballa mitjançant algoritmes amb la col·laboració del Centre de Recerca Matemàtica, consorci de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona.