Augmenten les freqüències de les línies de bus 13, 91 i 97

06/11/2018 - 08:50

Mobilitat. El reforç millorarà un 50% les freqüències de pas d’aquestes línies durant els dies feiners.

Amb l’objectiu d’oferir un millor servei a l’usuari i facilitar els seus trajectes de proximitat, l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona posen en marxa un reforç de les línies d’autobús 13, 91 i 97 que augmenta en un 50% % les freqüències de pas en dies feiners d’unes línies molt demanades pels usuaris.

Es tracta de la línia 13, que cobreix l’itinerari comprès entre el Parc de Montjuïc i el Mercat de Sant Antoni; la 91, que connecta Manso amb la Bordeta; i finalment de la 97 que enllaça el Passeig Fabra i Puig (Sant Andreu) amb Vallbona (Nou Barris).

La mesura s’aplicarà en dies feiners, possibilitant que les freqüències de pas millorin en un 50% durant gairebé tota la jornada. Concretament, la línia 13 passa de 45 a 22 minuts entre les 9 i les 19 h; la 91 també de 45 a 22 minuts entre les 9 i les 19 h; i la 97 de 30 a 15 minuts entre les 6.30 i les 20 h.

Les tres línies donen un servei de proximitat als barris. En el cas de la 13 cobreix espais de gran afluència veïnal com són el CUAP Manso, el Mercat de Sant Antoni, diversos centres educatius i tot l’àmbit del Parc de Montjuïc; pel que fa a la 91, permet anar de la Bordeta fins el CUAP Manso i el Mercat de Sant Antoni de forma directa. Per la seva banda, la 97 uneix el barri de Vallbona amb l’estació de Fabra i Puig (metro, Renfe i autobusos) passant pels diversos equipaments que hi ha a la Meridiana.

Amb la millora de freqüències s’atenen una sèrie de necessitats ciutadanes que s’havien posat de manifest durant el procés d’informació i debat sobre la finalització de la implantació de la Nova Xarxa de Bus.

66 nous autobusos

Aquest increment de freqüències és possible gràcies a la incorporació de 66 nous autobusos que s’està duent a terme amb motiu de la implantació de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus.

Fins el 2016 aquest projecte de nova xarxa s’havia basat en una redistribució dels recursos disponibles, posant els mateixos autobusos a funcionar de manera més eficient a les noves línies que s’implantaven. No obstant, per primera vegada en tot el procés de modificació de la xarxa, el 2018 s’afegeix aquest increment net de 66 vehicles per donar resposta a l’augment de demanda de passatge dels últims anys (+4,5% el 2016 i +3,2% el 2017) i a les necessitats de la ciutadania dels barris.

Dels nous vehicles, 43 van destinats a línies de la Nova Xarxa de Bus o línies convencionals d’alta demanda i 23 més s’incorporen a línies convencionals o de proximitat.

Fins a dia d’avui, amb aquests autobusos s’han creat les línies 136 i 191 i s’han desdoblat la 112 i la 185, i a partir d’aquesta setmana es reforcen la 13, la 91 i la 97. Més endavant també permetran posar en servei els nous busos de barri 133 i 135.