Activitats per a tots els gustos en la Setmana Internacional dels Mercats

14/05/2019 - 17:56

Comerç. Música solidària al Mercat de Sants i cuina sostenible al d'Hostafrancs, entre les més de 60 activitats d'aquesta quinzena per aprendre a estimar els mercats locals.

Els mercats municipals de Barcelona, juntament amb d’altres d’arreu de la província, organitzen del 15 al 31 de maig activitats per celebrar la sisena edició de la Setmana Internacional dels Mercats, en el marc de la campanya internacional “Estima el teu mercat”. L’objectiu és promoure una alimentació saludable, de qualitat i de producte de proximitat, així com posar de relleu els mercats com a transmissors d’aquests valors, centres socials i ànima dels barris.

Aquests dies els mercats s’obren a la ciutadania amb una gran oferta d’activitats culturals,  gastronòmiques, lúdiques i familiars: hi haurà concerts, exposicions i diverses accions culturals pensant en el públic jove, així com demostracions de cuina, activitats infantils i tallers de gastronomia i reaprofitament per a totes les edats, sense oblidar les xerrades sobre salut i medi ambient. Tot pensat perquè els ciutadans gaudeixin i aprenguin a cuidar-se menjant els productes de temporada.

Amb la sostenibilitat com a eix principal, dissabte 25 de maig al Mercat d’Hostafrancs tindrà lloc un taller de reaprofitament a càrrec del xef Jaume Brichs (primer torn a les 11 h, segon torn a les 12 h), on s’oferirà un receptari tenint en compte la cuina sostenible i econòmica i es prepararan diversos plats. La solidaritat també té cabuda a la Setmana Internacional dels Mercats, amb activitats com l’organitzada per l’entitat Llibre Solidari, que aquest divendres 17 de maig aterra al Mercat de Sants amb l’actuació lírica de Gerardo Wistuba (11 h).

La Setmana Internacional dels Mercats va néixer l’any 2014, promoguda pels mercats anglesos amb el suport de la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM). Enguany hi participen 24 països, amb el lema “Mercats a prop del teu cor”. L’objectiu de la campanya ”Estima el teu mercat” és posar en primer pla els mercats (minoristes i majoristes) a través d’activitats festives i lúdiques per atreure més ciutadans i, sobretot, un públic jove.

Durant aquests 15 dies els mercats continuaran oferint al públic el seu producte fresc, de qualitat i de temporada amb els millors experts de sempre. Però, a més, hi haurà la possibilitat d’aprendre sobre nutrició i descobrir trucs de cuina o receptes que els clients i clientes no coneixien.