Més informació a parades i punts clau de la nova xarxa de bus

19/11/2018 - 13:29

Mobilitat. Més de 200 informadors i informadores explicaran les properes setmanes la implantació de les últimes línies de la nova xarxa de bus i les modificacions de recorreguts associats.

Aquests professionals es desplegaran en parades, autobusos i intercanviadors i en equipaments clau dels barris com casals de gent gran, hospitals i zones escolars de les zones d’influència de les noves línies. En total faran prop de 13.000 hores de servei oferint 13 hores diàries d’informació als usuaris en dies laborables. Enguany, i com a novetat, també es compta amb un simulador de rutes accessibles via PC, tauleta i mòbil amb l’eina “Vull anar” perquè la ciutadania pugui conèixer els futurs recorreguts abans de la implantació de la darrera fase el proper dilluns 26 de novembre.

El 26 de novembre finalitza la implantació de la Nova Xarxa de Bus, conjuntament amb la configuració de la resta de les línies d’autobusos de la ciutat.

En total s’implantaran les cinc línies que resten, que són les següents: H2: Av. d’Esplugues – Trinitat Nova; V1: Granvia l’Hospitalet – Av. Esplugues; V19: Barceloneta – Pl. Alfonso Comín; V23: Nova Icària – Can Marcet; V25: Nova Icària – Horta.

Aquesta darrera fase esdevé un repte important a nivell comunicatiu, atès que implica la modificació d’un important volum de línies i per aquest motiu l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han maximitzat esforços per tal de fer arribar per tots els canals la informació sobre les modificacions de servei a la ciutadania.

Així, a partir d’aquest dilluns es farà el màxim desplegament realitzat fins ara d’informadors pel territori. Seran un total de 203 professionals que treballaran al carrer durant dues setmanes repartint i donant informació precisa en autobusos, parades i intercanviadors a més de casals de gent gran, hospitals de la zona d’influència i zones escolars.

A aquesta xifra, s’hi sumaran també 25 treballadors jubilats de TMB, que s’afegiran a la tasca comunicativa oferint voluntàriament la màxima informació als ciutadans.

En total faran prop de 13.000 hores d’atenció a l’usuari, tant en parades i intercanviadors com en els diferents punts territorials sensibles (casals de gent gran, hospitals i zones escolars) .

Els informadors lliuraran als usuaris fulletons informatius i mapes de línia, i maximitzaran la seva presència en les parades clau de les línies afectades i les noves línies.

Els dies 26 i 27 de novembre, els dos primers dies d’implementació de la darrera fase, reforçaran el seu dispositiu per garantir la millor cobertura informativa. També es donarà una especial rellevància als intercanviadors, on s’assegurarà que sempre hi hagi presència d’aquests professionals per atendre als usuaris.

Els torns de treball seran de 7 a 20 hores en dies laborables, cobrint una franja horària de 13 hores de manera ininterrompuda. Els dissabtes cobriran la franja compresa entre les 9 i les 20 hores.

La campanya informativa

El passat 12 de novembre també es va iniciar una àmplia campanya de comunicació per explicar els darrers canvis a la xarxa a la ciutadania, abordant-los des d’un triple enfocament: de ciutat, d’usuari i de territori. La campanya inclou fulletons informatius, tant genèrics com detallats per territoris, cartelleria, les webs de l’Ajuntament i TMB, els butlletins informatius de l’Ajuntament i el JoTMBé , a més de suports publicitaris offline i online.

Enguany, i com a novetat, també es compta amb un simulador de rutes accessibles via PC, tauleta i mòbil amb l’eina “Vull anar” perquè la ciutadania pugui conèixer els futurs recorreguts abans de la seva implantació.

A banda, s’ha fet un reforç dels equips d’atenció ciutadana a través del servei telefònic 010 i el CallCenter de TMB, a més de mitjans digitals.