Aquest dijous hi ha ple

13/10/2020 - 12:29

Dijous 15 d'octubre, a les 18.30 hores, el Consell del Districte de Sants-Montjuïc es reuneix en sessió ordinària al Saló de Plens, amb la participació d'alguns dels consellers i conselleres a través de videoconferència. Fins a les 18.30 h de dimecres es poden presentar telemàticament intervencions per escrit sobre els punts de la part d'impuls i control d'aquest ordre del dia.

Atesa la situació sanitària actual, provocada per la pandèmia de covid-19, la sessió serà semipresencial per als membres del Consell i de caràcter no presencial per a al públic. A través d’internet, podeu seguir el plenari en directe en aquest mateix web i a través del canal de YouTube de l’Ajuntament de Barcelona. A Twitter, l’etiqueta per comentar-ho és #PleSantsMont.

Aquests són els punts a tractar en aquesta sessió:

  • Mesura de govern:
    Pla de xoc del comerç, mercats i restauració de Sants-Montjuïc davant la covid-19.
  • Informe del regidor.
  • Propostes d’acord de la Comissió de Govern:
    1. Emetre informe preceptiu sobre el Pla de Millora Urbana de regulació de la composició volumètrica de les illes C i D del sector 10 de la Marina del Prat Vermell, promogut per la Junta de Compensació d’aquest PMU.
    2. Emetre informe preceptiu sobre el Pla Especial Urbanístic per a la regulació d’un equipament sanitari assistencial al barri de la Marina de Port, promogut per La Vostra Llar Residencial SL.
  • Proposicions/declaracions de grup:
    – Grup Municipal ERC
    Que el govern del Districte de Sants-Montjuïc dugui a terme els canvis pertinents amb l’objectiu de:
    1. Aconseguir atendre un mínim del 90% de les trucades rebudes pels diferents canals a partir de l’increment de contractació de nous/ves professionals.
    2. Reduir la llista d’espera per a l’atenció presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana del Districte, a partir de l’obertura d’espais de la seu que no se n’estigui fent ús i sempre que es garanteixin les mesures sanitàries de seguretat.
    3. Establir i contractar el personal de referència necessari en tots els barris per tal d’orientar a la ciutadania que així ho requereixi en el moment d’emplenar la documentació requerida, i per poder atendre amb diligència i qualitat les peticions de veïns i veïnes.
    4. Reduir els tràmits burocràtics agilitzant la gestió telemàtica (com per exemple la tramitació del carnet Gaudir Més, etc.) i millorant l’accés de les peticions que es puguin realitzar, per fer-les més intuïtives de trobar.
    5. Contemplar la possibilitat d’oferir dins dels serveis d’atenció a la ciutadania el servei de traducció en els casos que així ho sol·liciti la persona.
    – Grup Municipal JxCat
    Que el Districte de Sants-Montjuïc en els propers mesos desenvolupi un nou sistema de gestió de l’espai públic que ens permeti tenir dades objectives i justes a l’hora de prioritzar les inversions de remodelació de l’espai públic. Coneixent carrer per carrer quan ha estat l’última remodelació, incloent-hi l’estat i amplada de la vorera, calçada, claveguera, arbrat i tipus d’enllumenat, podrem prendre millors decisions a l’hora de remodelar els diferents carrers del districte.
    – Grup Municipal Cs
    1. Que el Consell Plenari del Districte de Sants-Montjuïc acordi elaborar un Pla d’Actuació contra l’okupació il·legal d’habitatges, per tal de prevenir, detectar i evitar l’okupació il·legal d’immobles o d’aquells susceptibles de ser-ho, establint un protocol d’actuació que pugui servir, també, de suport als legítims propietaris per aconseguir, el més aviat possible, la recuperació de la possessió dels immobles okupats:
    a) Posar en marxa les mesures que siguin necessàries per vetllar per la seguretat i la convivència veïnals afectades per l’okupació il·legal, mantenint una estreta col·laboració amb les associacions de veïns i entitats dels nostres barris i dels grups polítics amb representació al Districte.
    b) Reforçar de manera immediata la presència policial i el patrullatge preventiu al districte de Sants-Montjuïc, incrementant la plantilla d’agents destinats al Districte, així com emetre instruccions a la Guàrdia Urbana de tolerància zero amb l’okupació.
    c) Que, en compliment del que estableix la Llei de Patrimoni de les Administracions Públiques, l’Ajuntament es comprometi a dur a terme les accions necessàries per recuperar d’ofici la possessió il·legalment perduda sobre els seus béns immobles.
    2. Per a l’elaboració d’aquest Pla contra l’okupació il·legal d’habitatges al districte de Sants-Montjuïc es dotarà, si cal, una partida econòmica procedent del Fons de Contingència previst en els Pressupostos de l’Ajuntament de Barcelona aprovats per a l’exercici 2020.
    – Grup Municipal BxCanvi
    Impulsar la construcció definitiva de totes les infraestructures adequades i necessàries (ascensors, rampes i altres elements) per facilitar el complet accés de les persones amb mobilitat reduïda i persones invidents a les estacions de metro de les places d’Espanya i de Sants. Traslladar amb urgència el present acord al govern municipal perquè insti l’Autoritat del Transport Metropolità i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per complir amb el Pla de Director d’Infraestructures 2011-2020 i exigir l’inici de l’execució de les obres el més aviat possible.
  • Precs:
    – Grup Municipal ERC
    1. Que el govern del Districte prengui la iniciativa de recuperar, en un ritme assimilable a la normalitat, la convocatòria de reunions, trobades i altres actes dels diferents òrgans i espais de participació política i cívica.
    2. Que l’equip gestor del govern optimitzi tots els recursos telemàtics o tecnològics per suplir les limitacions físiques que oportunament s’estan demanant a la ciutadania i a la societat.
    3. Que l’autoritat pública del Districte ampliï els sistemes, vies i mecanismes de comunicació amb la resta dels actors polítics i la societat civil a fi de consolidar l’entesa política, garantir un clima social harmoniós i prevenir una eventual desafecció ciutadana.
    – Grup Municipal ERC
    1. Que es traslladi a l’Ajuntament de la ciutat la necessitat d’actualitzar l’enquesta de victimització per aproximar el grau de coneixement de la realitat social actual en un termini màxim de tres mesos.
    2. Que, per donar resposta a les diverses problemàtiques socials, s’impulsi a l’Ajuntament de la ciutat per generar els protocols d’actuació i les respectives cartes de serveis, i també una formació conjunta, específica i qualitativa de tots els cossos d’emergències, seguretat, agents cívics i educadors de carrer, de cara a poder fer una gestió completa de la resolució dels conflictes.
    3. Que s’exigeixi la integració en les polítiques de prevenció i seguretat dels agents cívics i les educadores de carrer, promovent l’increment dels seus recursos humans per atendre la ciutadania i els conflictes que a diari es denuncien.
    4. Que en el termini de tres mesos, i amb la participació de la ciutadania i els grups municipals de districte, s’elabori un pla de xoc personalitzat barri a barri per actuar davant les diferents problemàtiques abans destacades, per tal de donar puntual resposta individualitzada en el temps i en la matèria als ciutadans que la reclamen, dotant dels mitjans, administratius, de gestió, d’inspecció i d’actuació a peu de carrer, utilitzant els mitjans existents de participació, mediació, d’assistència social i sancionadors, si s’escau, per donar àgil, eficaç i puntual resposta a les queixes sobre seguretat destacades per la ciutadania del nostre districte, simplificant actuacions i carregant amb els tràmits des de l’administració, simplificant l’actuació ciutadana.
    5. Que, recollint detalladament les dades i incidències sobre brutícia i resta de manteniment digne de l’espai públic denunciades, es respongui intervenint amb els equips d’inspecció necessaris i penalitzar quan calgui els concessionaris del servei, exigint-los la dotació de recursos adients al servei compromès, la immediatesa en l’atenció i la dignificació laboral dels seus empleats, donant compte trimestralment de les actuacions realitzades de forma territorialitzada per cada barri del districte.
    – Grup Municipal JxCat
    Que el govern del Districte de Sants-Montjuïc acompanyi i doni suport a l’Esbart Ciutat Comtal en la cerca d’un local on poder continuar realitzant la seva activitat, i explori les possibilitats existents en els espais dels que disposa el Districte, i convingui de la millor manera a garantir que aquesta entitat pugui quedar-se al barri.
    – Grup Municipal Cs
    Que el govern del Districte procedeixi a fer una actuació en els propers mesos a nivell de manteniment, neteja i seguretat al Mirador del Poble-sec, per evitar la contínua degradació que està patint la zona des de fa temps, i així poder recuperar l’espai per als veïns com una de les entrades més importants per desplaçar-se a la muntanya de Montjuïc.
    – Grup Municipal Cs
    Que el govern del Districte insti Parcs i Jardins a podar i revisar els arbres del carrer de Sant Eloi del barri de la Marina de Port, ja que moltes branques d’aquests arbres, davant de la falta de poda, estan arribant a les finestres i balcons dels edificis adjacents, impedint en alguns casos que es puguin obrir aquestes finestres davant d’aquest fet. A més a més, alguns arbres semblen malalts i contenen insectes en les seves fulles, els quals cauen sobre els vianants quan es desplacen per Sant Eloi.
    – Grup Municipal BxCanvi
    Que el govern del Districte realitzi un estudi de la situació actual en matèria de punts de venda de drogues en pisos (narcopisos) al districte per dimensionar el problema, donar informació tant al Consell com als veïns preocupats per aquest aspecte de seguretat i estableixi objectius concrets als quals arribar en els propers mesos pel que fa a reducció de narcopisos.
  • Preguntes:
    – Grup Municipal JxCat
    Que el govern del Districte de Sants Montjuïc ens digui quin és el seu capteniment en relació a l’espai veïnal de Can Batlló: quin calendari es preveu, quin pressupost, quines gestions s’estan realitzant…
    – Grup Municipal BxCanvi
    Quines mesures es plantegen des del Districte en matèria de salut pública de cara a una segona onada de covid-19?
  • Seguiment de proposicions o precs:
    – Grup Municipal JxCat
    Que s’informi de l’estat d’execució de la proposició del Grup Municipal de Junts per Catalunya aprovada en la sessió del 3 d’octubre de 2019:
    “Que Sants-Montjuïc disposi de la presència suficient d’agents de la Guàrdia Urbana propis de districte al torn de nit i no pas d’una presència compartida amb els districtes de les Corts i Sarrià-Sant Gervasi com fins ara”.
    – Grup Municipal Cs
    Que s’informi de l’estat d’execució de la proposició del Grup Municipal de Ciutadans aprovada en la sessió del 9 de juliol de 2020:
    “Que el govern del Districte coordini reunions permanents i puntuals, segons la necessitat, entre l’empresa gestora del Poble Espanyol, l’Associació d’Artesans (extensible també a l’Associació de Comerciants) i l’Ajuntament per buscar solucions per revertir els efectes negatius produïts per la crisi de la covid-19. Així mateix, proposem que el govern del Districte procedeixi a potenciar els tallers artesanals del Poble Espanyol, realitzant una campanya per promoure la visita del turisme nacional al recinte, especialment per part dels barcelonins, per contrarestar la previsible reducció del visitant internacional a causa de la situació actual produïda pel coronavirus. Aquesta campanya hauria de tenir en compte les peticions i idees de tots els participants en les reunions permanents que hem sol·licitat en aquesta proposta.”

Conforme al que s’estableix al Reglament d’Organització i Funcionament del Districte de Sants-Montjuïc, els ciutadans i ciutadanes que ho desitgin poden intervenir per escrit sobre els punts de l’ordre del dia corresponents a la part d’impuls i control (proposicions i declaracions de grup, precs i preguntes). La sol·licitud i l’escrit d’intervenció s’ha de presentar a través d’aquest formulari abans de les 18.30 h de dimecres 14 d’octubre.