Sons de Ciutat als barris de Sants-Montjuïc
Durant aquests mesos de febrer i març, aquest programa municipal acosta el jazz, els sons electrònics i els acústics, la música clàssica i la lírica… als carrers comercials de Sants, Hostafrancs, la Bordeta i la Marina.
Sons de Ciutat, música en viu als barris
Nova temporada de música en directe del cicle Sons de Ciutat amb una quarantena de concerts de petit format als espais públics de Barcelona. El programa d’hivern incorpora concerts de diferents gèneres musicals: jazz, sons electrònics i acústics, música clàssica i lírica….
Tots els concerts són dissabte a les 12 h en un eix comercial o cívic. A Sants-Montjuïc, aquest hivern s’ofereixen quatre actuacions:
- Tiemei
Dissabte 8 de febrer al carrer de Sants, 212 (Obrim Carrers)
Betu, Jandro i Mingu s’autodefineixen musicalment com un grup d’electrohangover, una música que ressona a les primeres hores del matí. Amb influències de grups com Moderat, Four Tet, The Smile o Fred Again, els seus directes, amb una aposta visual molt forta, ja els han portat a escenaris com el del Primavera Sound.
- Valentí Moya Trio
Dissabte 22 de febrer a la plaça de l’Orgull (la Marina)
Valentí Moya (guitarra solista), Fran Asensio (guitarra rítmica) i Oriol González (contrabaix) són una de les formacions més representatives i de gran recorregut dins l’estil del jazz manouche al nostre país. Construeixen la seva personalitat musical a través d’arranjaments i composicions pròpies, influenciades principalment per la sonoritat de Django Reinhardt, resolent en una interpretació i visió de l’estil acústica, fresca, diferent i original, amb un directe atractiu, proper, treballat i elegant.
- Il barbiere di Siviglia
Dissabte 8 de març al carrer de la Creu Coberta, 93 (Mercat d’Hostafrancs, Obrim Carrers)
L’obra mestra de Gioachino Rossini narra les peripècies entre el vell rondinaire Bartolo, la seva pupil·la Rosina i el comte d’Almaviva, qui vol enamorar la jove amb l’ajuda del barber Fígaro. Aquest dissabte l’òpera és al carrer amb Quim Cornet (Fígaro), Alba Martínez (Rosina), Andrés Rodríguez (el comte) i Juli Rodríguez al piano.
- Guineu
Dissabte 22 de març a la rambla Badal (la Bordeta)
La compositora i cantant Aida Giménez s’amaga rere Guineu, el seu particular projecte d’indie pop en català amb actitud de riot girl, ara acompanyada per la veu i la guitarra de Gastón Damián Grinszpun. Barreja melodies fines amb tendència trashy en beure del punk dels 80s, la new wave dels 90s i tendències pop dels 2000. El 2023 va presentar el seu segon disc, ‘Sasejada’, una col·lecció de cançons rodones a base de melodies precises, sense floritures ni cap nota de més en aquest garbuix d’influències.
A més de la programació de primavera, el cicle Sons de Ciutat té dues temporades més: una de tardor i una especial per Nadal. L’objectiu és fomentar la dinamització econòmica i comercial a través de la cultura musical barcelonina.
Sons de Ciutat compta amb la complicitat de diversos festivals, associacions professionals, centres formatius superiors de música i altres agents musicals de la ciutat.